گرفتن ویزای شینگن با دعوتنامه

گرفتن ویزای شینگن با دعوتنامه

گرفتن ویزای شینگن با دعوتنامه

دریافت ویزای شینگن نسبت به ویزای کشورهای دیگر اندکی دشوارتر است. یکی از راه‌های اخذ ویزای شینگن، داشتن دعوتنامه است. دعوتنامه یک گواهی رسمی است که مهر و امضا شده است. این گواهی از طرف یک فرد حقیقی از کشور مقصد فرستاده می‌شود. با داشتن دعوتنامه، کار شما برای اخذ ویزای شینگن راحت‌تر می‌شود. البته نکته حائز اهمیت این است که دریافت این دعوتنامه چندان کار ساده‌ای نیست. در واقع فرد میزبان باید دارای شرایطی باشد که برای ارسال دعوتنامه نیاز است.

در غالب اوقات، دعوتنامه توسط دوست یا اقوام درجه یک برای فرد ارسال می‌شود. برای این کار، فرد میزبان باید به یکی از دفاتر شهرداری کشور مراجعه کرده و برای مسافر خود یک دعوتنامه بگیرد. در این دعوتنامه، تمامی اطلاعات مسافر و هدف از سفر باید به درستی و کامل ذکر شود. محل اقامت و طریقه سفر نیز باید در دعوتنامه نوشته شود. البته دعوتنامه انواع مختلفی دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. در این مقاله می‌خواهیم راههای گرفتن ویزای شینگن با دعوتنامه را برای شما شرح دهیم.

انواع دعوتنامه برای گرفتن ویزای شینگن

برای گرفتن ویزای شینگن با دعوتنامه بهتر است انواع دعوتنامه را بشناسیم. انواع مختلفی از دعوتنامه وجود دارند که در این قسمت به توضیح هر کدام از آن‌ها خواهیم پرداخت. یکی از این دعوتنامه‌ها، دعوتنامه مخصوص همایش‌ها یا دوره‌های آموزشی است. فرض کنید شما برای طی کردن یک دوره آموزشی یا حضور در یک همایش، قصد سفر به کشور شینگن را دارید. در این شرایط، این نوع دعوتنامه را باید دریافت کنید. شرکت و یا سازمانی که قرار است همایش یا دوره آموزشی را برگزار کند، باید برای شما یک دعوتنامه ارسال نماید.

همچنین اگر یکی از بستگان درجه یک شما در کشور مقصد ساکن است، باید از طرف او یک دعوتنامه خانوادگی دریافت نمایید. دعوتنامه توریستی نیز برای زمانی است که شما به قصد تفریح و گردش، به کشور مقصد می‌روید. نوع دیگر دعوتنامه، دعوتنامه کاری است. زمانی که یک کارفرما از کشور مقصد بخواهد با شما همکاری کند، برای شما دعوتنامه کاری ارسال می‌نماید. این درخواست، با توجه به مدرک یا تخصص شما خواهد بود.

در واقع شما خود نیز می‌توانید به جستجوی کار بپردازید. شغل مورد نظر را پیدا کرده و با کارفرما ارتباط برقرار می‌کنید. اگر دارای شرایط آن شغل بودید در صورت پذیرش از طرف کارفرما می‌توانید دعوتنامه دریافت کنید. شغل مورد نظر شما باید به مدت سه ماه در همان کشور آگهی شده باشد. البته گرفتن ویزای شینگن با دعوتنامه کاری، اندکی دشوارتر است.

از دیگر انواع گرفتن ویزای شینگن با دعوتنامه، نوع نمایشگاهی آن است. ممکن است از طرف شرکتی در کشور مقصد برای حضور در یک نمایشگاه خاص از شما درخواست شود. در این حالت باید از طرف آن‌ها یک دعوتنامه نمایشگاهی دریافت کنید. دعوتنامه بیمارستانی نیز برای زمانی است که شما برای درمان بیماری خود، قصد سفر به کشور شینگن را دارید. نوع دیگر دعوتنامه برای گرفتن ویزای شینگن با دعوتنامه، نوع تحصیلی آن است. اگر قصد ادامه تحصیل در کشور شینگن را دارید، باید از طرف دانشگاه مربوطه، یک دعوتنامه دریافت کنید. این دعوتنامه باید محل اقامت، مدت زمان تحصیل و رشته تحصیلی شما را به درستی شرح داده باشد.

چگونه ویزای شینگن بگیریم
گرفتن ویزای شینگن با دعوتنامه

 

شرایط دریافت دعوتنامه خانوادگی

همانطور که گفتیم، یکی دیگر از راه‌های گرفتن ویزای شینگن با دعوتنامه، نوع خانوادگی آن است. دعوتنامه خانوادگی و خویشاوندی، بالاترین سطح اعتبار را دارد. اگر دعوتنامه شما از نوع خانوادگی باشد، باید بتوانید رابطه خود با فرد میزبان را اثبات کنید. برای مثال اگر میزبان، عضوی از خانواده یا اقوام نزدیکتان باشد، به کمک شناسنامه و ترجمه آن می‌توانید اثبات کنید. اما اگر فرد میزبان، رابطه خانوادگی با شما نداشته باشد، به گونه‌ای دیگر برای اثبات آشنایی خود اقدام کنید.

مثلاً می‌توانید عکس‌هایی را که نشان از دوستی شما باشند را ارائه دهید. یا اگر همکلاسی بودید، به کمک مدرک تحصیلی می‌توانید این موضوع را اثبات کنید.

حال اگر فرد دعوت‌کننده قبلا به کشور فرد متقاضی سفر کرده باشد، اثبات دوستی راحت‌تر خواهد بود. فرد میزبان، با ارائه کپی پاسپورت خود می‌تواند رابطه دوستی با آن شخص را اثبات کند. در واقع می‌توانیم بگوییم گرفتن ویزای شینگن با دعوتنامه، بسیار راحت‌تر خواهد بود. چون دعوتنامه مشخص می‌کند که شما به دنبال اقامت دائم نیستید و طبق تاریخ مشخص شده در دعوتنامه به کشور خود برمی‌گردید.

 

نکات ضروری در نوشتن دعوتنامه

دعوتنامه‌ای که برای ویزای شینگن فرستاده می‌شود باید شامل مواردی باشد که به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • نام متقاضی سفر
  • نام میزبان
  • شماره تماس میزبان
  • شماره پاسپورت متقاضی
  • هدف و مقصود اصلی از سفر
  • تاریخ سفر
  • تاریخی که دعوتنامه نوشته شده
  • امضای فرد میزبان
  • تمام اسناد، مدارک و ضمیمه‌ها
  • کلیه اطلاعات تماس سفارت

درباره گرفتن ویزای شینگن با دعوتنامه، نکاتی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کرد. اولا حتما تمامی اطلاعات، مستندات و مدارکی که ضمیمه دعوتنامه می‌شوند باید ترجمه‌شده به زبان رسمی باشند. ثانیا زبان نوشتاری در دعوتنامه باید رسمی بوده و از زبان محاوره و یا کنایی خودداری شود. دعوتنامه باید به گونه‌ای نوشته شود که نشان دهد شما در تاریخ مقرر، قصد بازگشت به کشور خود را دارید. همچنین برای گرفتن ویزای شینگن با دعوتنامه، میزبان نیز باید شرایطی داشته باشد که بتواند دعوتنامه را ارسال کند.

یکی از این شرایط، داشتن اقامت دائم در کشور مقصد و یا شهروند آن کشور بودن است. همچنین پرداخت مالیات‌ها توسط آن فرد بسیار مهم است. اگر فرد میزبان، تمام مالیات‌های خود را پرداخت کرده باشد قادر است برای شما دعوتنامه بفرستد. حال اگر شما قرار است در منزل آن شخص اقامت داشته باشید، باید میزبان، مدارک دیگری نیز ضمیمه دعوتنامه کند. مدارکی مبنی بر اثبات پرداخت مالیات و همچنین اطلاعات دقیق منزل باید حتما وجود داشته باشند. تمامی این موارد در کنار یکدیگر اعتبار دعوتنامه را بسیار بالا می‌برد. در نتیجه به راحتی می‌توانید ویزای خود را دریافت نمایید.

اخذ ویزای شینگن
گرفتن ویزای شینگن با دعوتنامه

 

سخن پایانی

روش‌های دریافت ویزای شینگن با دعوتنامه، متعدد و متنوع است. شما در صورت داشتن یک دعوتنامه، کارتان برای اخذ ویزا بسیار راحت‌تر خواهد شد. همان گونه که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، بهترین و معتبرترین دعوتنامه، نوع خانوادگی آن است. اگر بتوانید یک دعوتنامه معتبر با رعایت تمامی شرایط، داشته باشید به راحتی می‌توانید به کشور مورد نظر سفر کنید. در این مقاله مروری بر انواع دعوتنامه‌ها و شرایط مربوط به آن‌ها داشتیم.

 

مطالب پیشنهادی:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

 

سوالت رو اینجا بپرس

ما در هر ساعتی پاسخگوی شما هستیم

× یوسفی هستم چطور میتونم کمکتون کنم؟