سفریکا بلاگ
safarika blog
پیکاپ ویزای کانادا

0 تا 100 پیکاپ ویزای کانادا

صفر تا صد پیکاپ ویزای کانادا

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که برای مهاجرت اقدام کرده‌اید و یا این هدف را در دست اقدام دارید، بدون تردید نام پیکاپ ویزا را تا کنون شنیده‌اید. در این مقاله قصد داریم با مفهوم این اصطلاح بیشتر آشنا شویم و در کنار آن در خصوص مزیت‌ها، مراحل، هزینه و مجوزهای مورد نیاز برای پیکاپ ویزای کانادا مطالب کاربردی را با شما به اشتراک بگذاریم. پیشنهاد می‌کنیم مطالعه این مقاله مهم را از دست ندهید.

نگاهی به مفهوم پیکاپ ویزای کانادا

مشخص است که برای مهاجرت به هر روشی که قصد اقدام برای آن را داشته باشید اعم از تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری، جاب آفر، خرید ملک، راه اندازی کسب و کار و غیره نیازمند طی شدن پروسه‌ای می‌باشد که باید به ترتیب پیش برود. یکی از مراحلی که باید به درستی انجام شود، ارسال پاسپورت است.

فرآیندی که پاسپورت متقاضی به یکی از مراکز مورد نظر برای پیگیری ارسال می‌شود، تا مجوز و تائیدیه لازم را دریافت کند، پیکاپ ویزای کانادا نام دارد. مراکز مسئول پیگیری پاسپورت اغلب مراکز پردازش ویزا- وک یا Visa Application Center – VAC و سفارت کانادا هستند که صلاحیت پردازش و وارد کردن لیبل ویزای کانادا در پاسپورت متقاضی را دارند.

به عبارت دیگر آخرین مراحل اداری که بستر لازم برای ورود متقاضی به خاک کانادا را فراهم می‌کند، پیکاپ ویزای کانادا نام دارد که توسط سفارت کانادا یا دفتر وک پیگیری می‌شود.

زمانی مراحل مربوط به سفارت آغاز می‌شود که متقاضی نامه‌ای را از سفارت دریافت کرده باشد مبنی بر اینکه پاسپورت خود را به آن مرکز بفرستد. اگر بخواهیم واضح‌تر بگوییم نام دیگر درج لیبل ویزای کانادا در پاسپورت همان پیکاپ پاسپورت است.ویزای کانادا

مدارک مورد نیاز برای پیکاپ ویزای کانادا

این مرحله از اقدامات مهاجرتی که به منزله مهر تائید برای صدور ویزای متقاضی محسوب می‌شود نیازمند مدارکی نظیر اصل پاسپورت امضاء شده، پاسپورت ریکوئست یا نامه تاییدیه ویزای کانادا، وکالت نامه به آژانس یا فرد مجاز برای انجام پیکاپ، تکمیل صفحه آخر ایمیل سفارت که شامل اطلاعات شخصی مانند نام و نام خانوادگی، رنگ چشم، قد، ایمیل، آدرس و شماره تماس و دو قطعه عکس 7*5 پشت نویسی شده می‌باشد.

 

نگاهی به مزیت های پیکاپ ویزای کانادا

در پروسه مهاجرت به کانادا، زمان و هزینه بسیار تعیین کننده هستند و به هیچ عنوان قابل جبران نیستند به همین دلیل با انتخاب مسیری دقیق و اصولی، پیش از هر چیز دیگری می‌توانید زمان و هزینه‌های جانبی خود را مدیریت کنید. این موضوع شامل پیکاپ ویزای کانادا نیز می‌شود چرا که در صرفه جویی در زمان و هزینه برای متقاضی بسیار نقش دارد.

مدیریت مالی: شکی نیست که پروسه مهاجرتی نیازمند صرف هزینه‌های مختلف است و متقاضی تمام تلاش خود را می‌کند تا از دوباره کاری و صرف هزینه اضافه خودداری کند.

اهمیت پیکاپ ویزای کانادا در اینجا مشخص می‌شود چرا که نیازی به صرف هزینه‌هایی مانند تهیه بلیط رفت و برگشت، اسکان چند روزه، غذا و تردد نیستید بلکه در صورت انتخاب آژانس معتبر و واگذاری مسئولیت کار به آن، هزینه‌های خود را به خوبی مدیریت خواهید کرد.

مدیریت زمانی: از آنجا که پیکاپ ویزای کانادا، به عنوان مراحل پایانی مهاجرت به شمار می‌رود، در نتیجه متقاضی باید آمادگی لازم را برای مهاجرت داشته باشد و یک روز را هم نباید به بطالت بگذراند در صورتی که برای انجام این مرحله بخواهد چند روز خود را از دست دهد بسیار غیر منطقی است.

متقاضی به جای حضور فیزیکی در کشور همسایه و از دست دادن زمان و سرمایه، می‌تواند بدون دغدغه به دیگر برنامه‎های خود رسیدگی کند.

نگاهی به مراحل انجام پیکاپ ویزا

طبیعی است که چگونگی انجام مراحل پیکاپ ویزای کانادا، به عنوان یکی از دغدغه‌های متقاضیان محسوب شود، چرا که ایجاد هر خللی در مراحل کار باعث وقفه و تأخیر در برنامه‌های مهاجرتی متقاضی می‌شود.

توجه داشته باشید که انتخاب یک آژانس معتبر و با تجربه نیز در مطلوبیت یا عدم پیشبرد کار موثر است و در زمان و هزینه صرفه جویی می‌شود. در ادامه شما را با مراحلی که طی آن پیکاپ ویزا به نتیجه می‌رسد آشنا می‌کنیم:

1.انتخاب آژانس: یکی از مهم‌ترین مراحل، انتخاب آژانس است. در حال حاضر به دلیل استقبال مهاجرتی افراد، آژانس‌های متعددی مشغول به کار هستند اما شما باید آژانس معتبر، متخصص و با تجربه را انتخاب کنید. مراجعه به آژانس معتبری که دارای مجوز خدمات پیکاپ پاسپورت از پلیس مهاجرت ایران باشد، اولین مرحله است.

2.گردآوری مدارک: در دومین مرحله بایستی مدارک مورد نظر، گردآوری و از آن پرینت تهیه شود و در نهایت به کارگزار فعال در آژانس ارائه شود. این مدارک شامل نامه ریکوئست، اصل پاسپورت، عکس و وکالت نامه می‌باشد.

3.اگر ترکیه را برای انجام پیکاپ ویزای کانادا، انتخاب کرده باشید، در این مرحله کارگزار آژانس، مدارک و پاسپورت‌ها را از طریق هوایی به کشور ترکیه ارسال می‌کند.

4.پس از ارسال هوایی به ترکیه، مدارک به دفاتر وک در استانبول یا آنکارا تحویل داده می‌شوند.

5.با ورود پاسپورت‌ها به دفتر وک مستقر در ترکیه، کد رهگیری به نام Tracking ID برای متقاضی ارسال می‌شود تا بتواند از طریق سایت VFS وضعیت پیکاپ ویزای کانادا را پیگیری کند.

6.مراحل اداری به فرجه چند روزه‌ای نیاز دارد، که البته با پایان آن به پاسپورت‌ها در سفارت کانادا مهر لیبل ویزا زده می‌شود.

7.مهر شدن پاسپورت‌ها، به معنای پایان مراحل پیکاپ ویزای کانادا است و در نهایت پاسپورت‌ها به ایران ارسال شده و به دست متقاضیان می‌رسد.

کانادا

 

فاکتورهای مهم در تعیین هزینه‌های پیکاپ ویزای کانادا

برای مشخص شدن هزینه‌های مرتبط با انجام پیکاپ ویزای کانادا باید فاکتورهای متعددی را در نظر بگیرید. این فاکتورها به هزینه‌های دفاتر وک و سفارت کانادا و همچنین دستمزد آژانس‌های مجاز و دفاتر پستی بستگی خواهد داشت البته مکان انگشت نگاری شما نیز در این خصوص بی تأثیر نخواهد بود.

هزینه پستی نیز یکی دیگر از فاکتورهای موثر در قیمت هزینه پیکاپ ویزای کانادا به شمار می‌رود، چرا که دفاتر وک با پایان یافتن مراحل پیکاپ، پاسپورت متقاضی را تنها از طریق پست داخلی کشور برای دریافت کننده، ارسال می‌کنند.

وظایف متقاضی و آژانس در مراحل پیکاپ ویزای کانادا

پیکاپ ویزای کانادا زمانی به درستی انجام می‌شود که متقاضی و دفتر آژانس هر دو به نقش‌های خود عمل کنند. متقاضی باید آژانسی را انتخاب کند که معتبر بوده و دارای مجوز از سوی پلیس مهاجرت ایران باشد. علاوه بر آن در صورت تحویل پاسپورت به آژانس، رسید معتبری را دریافت کنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید پیگیری لازم را انجام دهید.

همچنین در پایان کار لازم است اطلاعات مندرج در لیبل ویزا را بررسی و کنترل کنید تا از صحت اطلاعات مطمئن شوید. از طرفی دیگر آژانس‌ها نیز در قبال متقاضی مسئولیت دارند در نتیجه بایستی از ارسال پاسپورت‌های متقاضیان مطمئن شوند و آن را در کنار سایر مدارک در محل امنی نگهداری کنند.

پیگیری پیکاپ پاسپورت و صحت اطلاعات مندرج در آن از دیگر وظایف دفاتر آژانس به شمار می‌رود.

سوالات متداول:

فرآیند مهاجرت دارای مراحل مشترک و مشابهی است که باعث می‌شود بسیاری از متقاضیان در یک گروه قرار بگیرند. در این میان سوالات بی شماری برای متقاضیان به وجود می‌آید که به دنبال کسب اطلاعات و دریافت مشاوره در خصوص آن هستند. در ادامه به تعدادی از سوالات رایج در رابطه با پیکاپ ویزای کانادا، پاسخ می‌دهیم که ممکن است ذهن شما را نیز درگیر کرده باشد.

آیا انجام پیکاپ ویزای کانادا در ایران انجام پذیر است؟

با توجه به اینکه ایران میزبان سفارت کشور کانادا نیست در نتیجه لازم است که متقاضی برای انجام پیکاپ ویزای کانادا و درج لیبل ویزا، به یکی از کشورهای همسایه مراجعه کند و پاسپورت خود را به سفارت کانادا در آن کشور ارائه دهد.

هزینه مورد نیاز برای انجام پیکاپ ویزا چقدر است؟

برای مشخص شدن هزینه انجام پیکاپ ویزای کانادا باید فاکتورهای متعددی را در نظر بگیرید. این فاکتورها به هزینه‌های دفاتر وک و سفارت کانادا و همچنین دستمزد آژانس‌های مجاز بستگی خواهد داشت البته مکان انگشت نگاری شما نیز در این خصوص بی تأثیر نخواهد بود. هزینه پستی نیز یکی دیگر از فاکتورهای موثر در قیمت هزینه پیکاپ ویزای کانادا به شمار می‌رود چرا که دفاتر وک با پایان یافتن مراحل پیکاپ، پاسپورت متقاضی را تنها از طریق پست داخلی کشور برای دریافت کننده، ارسال می‌کنند.

هزینه پیکاپ ویزای کانادا از ترکیه چقدر است؟

همانطور که در ابتدای مقاله عنوان شد، فاکتورهای متفاوتی مانند دفاتر وک، سفارت و دفاتر پستی در تعیین قیمت هزینه پیکاپ ویزای کانادا تأثیرگذار هستند. با توجه به اینکه سفارت کانادا در ایران فعالیت نمی کند، متقاضیان بایستی به کشورهای همسایه مانند ترکیه مراجعه کنند. در واقع اگر انگشت نگاری متقاضی در استانبول انجام شود، دیگر نیازی نیست برای انجام پیکاپ ویزا از دفتر وک استانبول، مجدداً هزینه‌ای را پرداخت کنید. اگر سرعت و دقت در کار برایتان مهم است، با

مشاوران متخصص و با تجربه ما تماس بگیرید.پیکاپ ویزا کانادا

پیکاپ ویزای کانادا به چه مدت زمانی نیاز دارد؟

از زمانی که مدارک مرتبط را به همراه پاسپورت خود به دفاتر وک ارائه دادید، فرآیند انجام پیکاپ بین 2 الی 3 هفته صورت خواهد گرفت.

در صورتی که متقاضی زیر 16 سال داشته باشد آیا امکان امضا پاسپورت او توسط والدین وجود دارد؟

پاسخ منفی است. ممکن است فرزندان شما به سن قانونی نرسیده باشند اما والدین به هیچ عنوان نباید از امضای خودشان در پاسپورت فرزندانشان استفاده کنند چرا که تنها پاسپورت را بی اعتبار می‌کند. فردی که بالای 16 سال سن دارد، می تواند از امضای خودش استفاده کند.

جهت دریافت مشاوره در خصوص چگونگی انجام پیکاپ ویزای کانادا با مشاوران متخصص و با تجربه ما تماس بگیرید.

مطالب پیشنهادی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

 

سوالت رو اینجا بپرس

ما در هر ساعتی پاسخگوی شما هستیم

× یوسفی هستم چطور میتونم کمکتون کنم؟