سفریکا بلاگ
safarika blog
ویزای شینگن یونان

ویزای شینگن یونان اقامت و توریستی، هزینه+شرایط+مدارک

یونان یکی از کشورهای واقع در قسمت جنوبی اروپا با مرکزیت آتن است. جمعیت کشور  یونان در سال 2018 تقریباً 10.7 میلیون نفر بوده است و به عنوان بخشی از شبه جزیره بالکان، در محل اتصال سه قاره آسیا، آفریقا و اروپا قرار گرفته است. 80 درصد از این کشور را مناطق کوهستانی تشکیل می‌دهد، زیرا کوه مشهور المپ در این کشور واقع شده است. یونان از نظر فرهنگی به عنوان مهد تمدن غرب در نظر گرفته می‌شود و ویژگی‌هایی مانند دموکراسی، فلسفه و ادبیات غرب، علوم سیاسی، نظریه‌های ریاضیات و بازی‌های المپیک برای اولین بار از این کشور متولد شده است. یونان به عنوان یکی از بنیانگذاران سازمان ملل متحد، دهمین عضوی شد که به جوامع اروپایی پیوست. جزایر زیادی در این کشور وجود دارند که حدود 227 عدد از آنها قابلیت سکونت دارد.

همانطور که گفتیم یونان، مهد دموکراسی و تمدن غرب است، که امروزه به نام جمهوری یونان شناخته می‌شود و یکی از آفتابی‌ترین کشورهای جهان است که بیش از 2000 جزیره، سواحل بسیار، انواع حیات وحش غنی، معماری غنی باستانی و مدرن، و غذاهای لذیذ دارد و اینها دقیقاً همان دلایلی هستند که یونان مقصد اروپایی است که بیشترین افزایش را در تعداد بازدیدکنندگان در دهه‌های گذشته داشته است.

یونان به عنوان یکی از کشورهای عضو منطقه سفر مشترک منطقه شینگن، از سال 2000 که به عنوان عضو اتحادیه اروپا نیز به منطقه شنگن پیوست، به خارجی‌ها اجازه می‌دهد برای مقاصد گردشگری و تجاری با ویزای شینگن یونان وارد خاک این کشور شده و از آن بازدید نمایند.

انواع ویزای یونان

ویزای شینگن یونان (ویزای دسته C – برای بازدیدهای کوتاه مدت)

منطقه شینگن به معنای منطقه سفر آزاد است که شامل 26 کشور عضو اتحادیه اروپا است که در آن آزادی رفت‌وآمد به مسافران و گردشگران اعطا می‌شود. ویزای شینگن به بازدیدکنندگان امکان اقامت 90 روزه در منطقه شینگن را به منظور گردشگری و یا پیشنهادات تجاری می‌دهد. از این رو، مسافرانی که می‌خواهند برای بازدیدهای تجاری یا توریستی به یونان سفر کنند، باید ویزای شینگن یونان را برای اقامت تا 90 روز در یک دوره 180 روزه داشته باشند. ویزای شینگن در مورد ترانزیت فرودگاهی نیز الزامی است. در این صورت امکان جابجایی آزادانه افراد در داخل مرزهای رسمی کشورهای عضو اتحادیه اروپا که در منطقه شینگن قرار دارند فراهم می‌شود:

ویزای ترانزیت فرودگاهی: ویزای شینگن ترانزیت فرودگاهی مجوزی است که برای مسافرانی که باید پرواز خود را در فرودگاه شینگن تغییر دهند تعیین شده است. اخذ ویزای ترانزیت فرودگاهی یونان به مسافران این امکان را می‌دهد تا بتوانند بین دو سفر خود در منطقه ترانزیت بین‌المللی فرودگاه شینگن منتظر بمانند تا شرایط پروازشان به کشور مقصد فراهم شود.

ویزای تجاری یونان: کسانی که قصد گرفتن ویزای شینگن به منظور انجام تجارت در یونان را دارند می‌توانند نسبت به دریافت ویزای تجازی یونان اقدام نمایند،  این ویزا برای اقامت تا 90 روز اعتبار دارد.

ویزای توریستی یونان:  ویزای توریستی یونان برای شهروندان کشور ثالثی که قصد سفر و  بازدید از مناطق شینگن را دارند صادر شده و تنها 90 روز معتبر است.

ویزای ویزیتور یونان: این ویزا برای کسانی صادر می‌شود که در کشور ثالث زندگی کرده و قصد ملاقات با یکی از اعضای خانواده، اقوام و/یا دوستان را دارند و بدین منظور به کشورهای شنگن سفر می‌کنند. در این صورت، برای اخذ ویزا ارائه دعوت‌نامه از طرف شخصی که از آن بازدید خواهند کرد اجباری است. ویزای ویزیتور به افراد امکان می‌دهد تا 90 روز در مدت 6 ماه در کشورهای عضو شنگن اقامت داشته باشند.

ویزای درمان پزشکی شینگن: به دارنده این امکان را می دهد تا برای موارد مراقبت‌های بهداشتی در یکی از کشورهای شنگن و برای اقامت تا 90 روز درمان پزشکی دریافت کنند. این نیاز به یک بیانیه بررسی سلامت محلی و یک تأییدیه از بیمارستان در یونان دارد که تاریخ شما را تأیید کند.

ویزای سفر فرهنگی، ورزشی یا مذهبی: این ویزا برای اشخاصی که قصد بازدیدهای کوتاه مدت فرهنگی در رویدادهای فرهنگی، سرگرمی، ورزشی و مذهبی دارند اعطا می‌شود و  ممکن است نیاز به دعوت‌نامه از مقامات داشته باشد، شرایط اقامت با استفاده از این ویزا نیز به 90 روز محدود می‌شود. در ادامه به ذکر مدارک مورد نیاز برای اخذ هر کدام از ویزاهای ذکر شده خواهیم پرداخت.

ویزای دسته D یونان – برای بازدید طولانی مدت

ویزای تحصیلی، آموزشی، تحقیقاتی یا سایر اهداف کارآموزی: برای شهروندان کشور ثالثی که مایل به اقامت در یونان برای مقاصد تحصیلی هستند ویزای تحصیلی یونان درخواست می‌شود. گواهی ثبت‌نام و مدارک معتبر برای اثبات داشتن توان مالی کافی از جمله پیش نیازهای درخواست این نوع ویزا می‌باشد. البته تحصیل در یونان نیاز به تسلط کافی به یکی از دو زبان‌های یونانی و انگلیسی دارد؛ و شخص متقاضی گرفتن پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های یونان نیاز به ارسال مدرک زبان با نمره کافی دارد تا بدین طریق اثبات کند که توانایی درک مطالب درسی را دارد. این نکته برای آفیسر ویزا نیز اهمیت بسیاری دارد. دارندگان این ویزا حق دارند برای اقامت بیش از 90 روز برای کمک هزینه اقامت درخواست دهند.

ویزای کار: ویزای کار به شهروندان غیراتحادیه اروپا که دارای شرایط خاص برای واجد شرایط بودن برای کار در یونان هستند اعطا می‌شود. برای اخذ این نوع ویزای یونان داشتن پیشنهاد قرارداد کار از سوی کارفرمای یونانی الزامی است. طبق قوانین پذیرش نیروی کار در اروپا، کارفرما موظف است ابتدا از شهروندان کشور و سپس اتحادیه اروپا دعوت به همکاری کند. اگر پس از 3 ماه آگهی، نیروی کار مورد نظر را از میان شهروندان اروپایی پیدا نکرد، می‌تواند از نیروی کار خارجی دعوت به همکاری کند. از دیگر مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری یونان می‎‌توان اظهارنامه حساب بانکی جاری شش ماه گذشته به همراه تاییدیه مرخصی از کارفرما را نام برد.

ویزا برای همسر/شوهر یک شهروند یونانی: برای دریافت این ویزای یونانی به گواهی ازدواج یونانی به همراه دفترچه سوابق خانوادگی یونانی و مدرک ملیت (کارت شناسایی یا کارت کنسولی یا بیانیه تابعیت یونان یا حکم تابعیت) نیاز دارید.

ویزا برای کودکان زیر سن قانونی: به گواهی رسیدهای منظم والدین و اجازه سفر محضری از سرپرست نیاز دارد. اگر یکی از والدین در کشور دیگری سکونت داشته باشد، اجازه سفر محضری والدین آنها نیز درخواست می‌شود.

شرایط ورود به یونان چیست؟

کسانی که تبعه اتحادیه اروپا باشند تنها با داشتن مدرک شناسایی یا پاسپورت خود اجازه ورود به یونان را خواهند داشت. اما ایرانیان نیاز است تا برای اخذ ویزای یونان مدارک زیر را به پلیس مرزی یونان ارائه دهند:

  • گذرنامه یا پاسپورت معتبر. از جمله ویژگی‌های پاسپورت شما اینست که در 10 سال گذشته صادر شده باشد و حداقل تا سه ماه دیگر پس از تاریخ برنامه‌ریزی شده شما برای خروج از شینگن اعتبار داشته باشد.
  • ویزا – اگر مشمول رژیم ویزای یونان هستید.

علاوه بر این، افسر مرزی یونان ممکن است چندین سوال در رابطه با انتخاب یونان به عنوان مقصد برای سفر از شما بپرسد، از جمله سوالات:

  • هدف شما از سفر به یونان چیست؟
  • چه مدت قصد اقامت در یونان را دارید؟
  • آیا جایی برای اقامت در یونان دارید؟

او همچنین ممکن است از شما بخواهد که مدارک تکمیلی دیگری مانند دعوت‌نامه یک میزبان یونانی، اثبات تمکن مالی، مدرک اقامت یا بلیط رفت و برگشت و غیره را نیز به منظور تضمینی برای بازگشتتان از این کشور ارائه دهید.  لطفا توجه داشته باشید که تصمیم نهایی در مورد اینکه آیا شما اجازه ورود به یونان را خواهید داشت یا خیر، به افسر مرزی یونان بستگی دارد. در صورتی که اجازه ورود از سوی افسر یونان را کسب کردید حتما دقت کنید که مهر پاسپورت شما زده شود در غیر اینصورت در یونان جریمه و یا بازداشت خواهید شد.

ویزای شینگن یونان
ویزای شینگن یونان

چه مدارکی برای درخواست ویزای شینگن یونان مورد نیاز است؟

با توجه به شرایط ویزای یونان، باید برخی از اسناد قانونی را به عنوان بخشی از درخواست کوتاه مدت ویزای یونان در سفارت/کنسولگری یونان ارسال کنید. این اسناد به شرح زیر است:

فرم درخواست ویزای یونان: فرم درخواست ویزا را با تمام اطلاعات مورد نیاز و به صورت کاملا صحیح تکمیل کرده و پس از تهیه پرینت، انتهای آن را امضاء کنید.

دو قطعه عکس پاسپورت: عکس‌ها باید مطابق با شرایط عکس برای درخواست ویزای شینگن یونان که توسط مقررات ویزای شینگن تعیین شده است باشند، از مشخصات عکس‌های ارسالی می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • دو عکس یکسان که در کمتر از 6 ماه گذشته گرفته شده باشند.
  • اندازه عکس 35*45 MMباشد.
  • نوع عکس‌ها رنگی در زمینه با رنگ روشن ترجیحا خاکستری روشن باشد و عاری از هر نوع الگوی خاص باشد.
  • سر متقاضی باید 70-80 درصد عکس را گرفته و فرد مستقیما به دوربین نگاه کند.
  • حالت چهره فرد خنثی بدون لبخند و با دهان بسته باشد.
  • از پوشیدن یونیفرم‌ها یا رنگ‌های همسان با پس زمینه خودداری شود.

پاسپورت معتبر قبل از درخواست ویزای کوتاه مدت یونان، از مطابقت داشتن پاسپورتتان با معیارهای گذرنامه تعیین شده توسط کشورهای شینگن مطمئن شوید. پاسپورت شما باید حداقل دو صفحه خالی داشته باشد، و تا سه ماه بیشتر از مدت زمان برنامه‌ریزی شده شما برای اقامت در کشور شینگن اعتبار داشته باشد و نیز باید در 10 سال گذشته صادر شود.

کپی‌های ویزاهای قبلی شما البته در صورتی که وجود داشته باشد.

بیمه سلامت مسافرتی شینگن. خرید بیمه درمانی معتبر برای یونان و کل قلمرو منطقه شنگن، با حداقل پوشش 30000 یورو برای فوریت‎های پزشکی الزامیست. شرایط بیمه درمانی ویزای شینگن شامل موارد زیر است:

  • حداقل 30000 یورو (معادل 30800 دلار از نوامبر 2022) هزینه‌های پزشکی را پوشش دهد.
  • این بیمه باید هر گونه هزینه‌ای که ممکن است در ارتباط با بازگشت به کشور به دلایل پزشکی، مراقبت‌های فوری بهداشتی و/یا درمان اورژانسی بیمارستان یا مرگ ایجاد شود را پوشش دهد.
  • دقت داشته باشید که بیمه‌نامه مسافرتی فقط برای مسافرانی که برای ویزای شینگن درخواست می‌کنند الزامی است. این گروه از مسافران صرف نظر از اینکه برای تجارت، گردشگری، تحصیل، تعطیلات یا دلایل دیگر به آنجا می‌روند، همیشه ملزم به داشتن پوشش بیمه مورد نیاز برای کل مدت اقامت خود در اروپا هستند.

برنامه سفر رفت و برگشت پرواز. این برنامه در واقع سندی است که نشان می‌دهد شما یک پرواز رزرو شده برای ورود و خروج از یونان دارید. این سند باید شماره پرواز، تاریخ و نام و نام خانوادگی شما را مشخص کند.

مدارک مربوط به اقامت در یونان. یعنی مدارکی دال بر رزرو هتل در یونان. سفارت یا کنسولگری از طریق فرم‌های شناخته شده زیر تشخیص خواهد داد که آیا شما مکانی برای اقامت در این کشور دارید یا نه:

  • مدرکی دال بر محل اقامت، مانند رزرو هتل،
  • داشتن یک دعوتنامه از میزبان با یک کپی از گذرنامه او به منظور اثبات حمایت مالی در مدت اقامت در یونان.
  • مدارکی دال بر یک تور پیش پرداخت با جزئیات پرداخت شما به اپراتور تور

اثبات تمکن مالی کافی برای مدت اقامت در یونان. مسافران یونان موظفند به ازای هر روزی که قصد اقامت در یونان را دارند بتوانند مبلغ 50 یورو هزینه کنند و به عبارتی در اختیار داشته باشند، این مبلغ برای افراد زیر سن قانونی 50 درصد کمتر از مبلغ تعیین شده خواهد بود. برای اثبات تمکن مالی خود شما باید مدارک دیگری را به سفارت یا کنسولگری کشور شینگن که قصد سفر به آن را دارید ارائه کنید. این یک مدرک پذیرفته شده برای اثبات این موضوع است که شما به عنوان متقاضی که به دنبال ورود به یک کشور شینگن هستید، توانایی مالی لازم برای سفر و اقامت در خارج از کشور در کشور خاص منطقه شنگن را دارید که با استاندارد زندگی آن کشور میزبان شینگن مطابقت دارد.

به طور کلی، چندین راه شناخته‌شده برای اثبات کفایت مالی شما وجود دارد:

  • ارائه یک صورت حساب بانکی شخصی که گردش مالی شما را حداقل برای 3 ماه گذشته نشان می‌دهد.
  • ارائه کارت اعتباری
  • پول نقد
  • چک‌های مسافرتی
  • فیش حقوقی
  • اثبات اشتغال
  • ارائه سند پشتیبانی برای تأیید آمادگی اسپانسر برای پوشش هزینه‌های شما در طول اقامت شما در یونان
  • ارائه سند در صورت اسکان خصوصی
  • گواهی حمل‌و‌نقل پیش پرداخت

 یک پاکت نامه. که شامل نامه شخصی است که در آن توضیح می‌دهید که چرا برای بازدید از یونان درخواست می‌دهید، چه مدت قصد اقامت دارید، چه زمانی قصد ترک یونان را دارید و … .

اثبات وضعیت مدنی. این مدرک نیز می‌تواند شامل گواهی ازدواج، گواهی تولد فرزندان، گواهی فوت همسر و غیره باشد.

شرایط اخذ ویزای یونان بر اساس وضعیت شغلی متقاضی

علاوه بر این، باید مدارکی را به سفارت/کنسولگری ارائه دهید که ثابت کند شرایط ویزای یونان را بر اساس وضعیت شغلی خود دارید:

مدارک اضافی مورد نیاز در صورت شاغل بودن:

  • قرارداد استخدام.
  • صورت حساب جاری بانکی 6 ماه اخیر.
  • اجازه از کارفرما.
  • فرم اظهارنامه مالیات بر درآمد (ITR).

در صورت خوداشتغالی:

  • یک کپی از مجوز کسب و کار
  • صورت حساب بانکی شرکت در 6 ماه اخیر.
  • اظهارنامه مالیات بر درآمد (ITR).

در صورت محصل بودن

  • مدارک ثبت‌نام
  • گواهی عدم سوء پیشینه از مدرسه یا دانشگاه.

در صورت بازنشستگی:

  • صورتحساب بازنشستگی 6 ماه اخیر.

    ویزای شینگن یونان
    ویزای شینگن یونان

شرایط ویزای یونان برای خردسالان

برای افراد زیر سن قانونی و یا والدینی که قصد اخذ ویزای یونان برای فرزندان خود دارند ارائه مدارک اضافی که شامل موارد زیر می‌شود نیز الزامیست:

  • گواهی تولد کودک خردسال در حال سفر به یونان.
  • فرم درخواست ویزای یونان با امضای هر دو والدین.
  • حکم دادگاه خانواده در مواردی که فقط یکی از والدین حضانت کامل فرزند را بر عهده دارد.
  • کپی تایید شده شناسنامه / پاسپورت هر دو والدین

در صورتیکه خردسال به تنهایی با شخص دیگری قصد سفر داشته باشد:

  • اصل و کپی صفحه گذرنامه شخص همراه حاوی اطلاعات دارنده و تاریخ انقضا، عکس گرفته شده در چند ماه اخیر و کپی ویزای معتبر.
  • یک مجوز محضری والدین برای اجازه سفر به یونان، که توسط هر دو والدین / قیم امضا شده است.

الزامات اضافی بر اساس هدف ورود مسافران به یونان

با توجه به شرایط ویزای یونان، هنگام درخواست برای هر گونه ویزای کوتاه مدت یونان، مدارک زیر باید همراه با مدارک استاندارد ذکر شده در بالا به سفارت/کنسولگری ارائه شود:

شرایط ویزای ترانزیت فرودگاه یونان

اگر شما قصد سفر به یک کشوری غیر از یونان را دارید ولی در میانه‌ی مسیر لازم است فرودی کوتاه مدت در یونان داشته باشید مجبور به دریافت ویزای ترانزیت فرودگاهی یونان هستید.  توجه داشته باشید که لیست کشورهایی که برای عبور از فرودگاه‌های یونان به ویزای ترانزیت فرودگاهی نیاز دارند از لیست کشورهایی که به سایر انواع ویزای شینگن نیاز دارند محدودتر است. پس حتما لیست اتباع مورد نیاز به ویزای ترانزیت فرودگاهی یونان را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که آیا نیاز به درخواست ویزای یونان دارید یا خیر. از جمله مدارک مورد نیاز برای ویزای ترانزیت فرودگاهی یونان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ویزای معتبر (در صورت نیاز) برای کشور نهایی که به آن سفر می‌کنید.
  • بلیط هواپیما آخرین کشوری که به آن سفر می‌کنید.

شرایط ویزای توریستی یونان

در صورتی که قصد گذراندن تعطیلات و گشت‌وگذار، کاوش و تجربه کشور یونان، فرهنگ و زندگی یونان دارید، باید برای ویزای توریستی یونان درخواست دهید. مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی یونان، علاوه بر مدارک ارائه شده در بالا شامل مدارک زیر می‌شود:

  • صورت حساب بانک که ترجیحاً برای 6 ماه گذشته باشد.
  • برنامه سفر که شامل شرح سفر روزانه شما، شامل تاریخ ورود و خروج، محل اقامت و کاری که انجام خواهید داد.
  • اثبات نحوه تامین هزینه سفر خود به یونان.

شرایط ویزای ویزیتور یونان

اگر یکی از اعضای خانواده یا دوستتان که ساکن یونان است از شما برای اقامت کمتر از 90 روزه در یونان درخواست کرده است باید شرایط و مدارک زیر را نیز فراهم نمایید:

  • اثبات تمکن مالی. یعنی ارائه شواهدی که نشان دهد شما پول کافی برای حمایت از خود در طول اقامت خود در یونان دارید.
  • برنامه سفر که شامل برنامه روزانه دقیق سفر شما در یونان، تاریخ ورود و خروج از یونان، محل اقامت و کارهایی که انجام خواهید داد می‌شود.
  • دعوتنامه که توسط خویشاوند/دوست مقیم یونان، برای بازدید ارسال می‌شود.

گواهی وجود رابطه خانوادگی. به عنوان مثال سند ازدواج یا شناسنامه.

ویزای شینگن یونان
ویزای شینگن یونان

شرایط ویزای تجاری یونان

اگر برای تبدیل شدن به بخشی از یک فعالیت مرتبط با تجارت نیاز به بازدید از یونان دارید، مانند جلسه تجاری، امضای قرارداد، افتتاح یک تجارت، مراسم تجاری و غیره، ویزای تجاری یونان درخواست دهید و علاوه بر مدارک عمومی بایستی مدارک زیر را نیز آماده کنید:

  • دعوت نامه شرکت یونانی که از شما برای شرکت در یک جلسه، کنفرانس یا رویداد در یونان دعوت می‌کند همراه با آدرس دقیق و تاریخ دقیق بازدید شما.
  • نامه ای از کارفرمای شما که در آن دلیل سفر به یونان را ذکر کرده باشد.
  • اثبات تامین مالی سفر. در مورد هزینه‌های متقاضی در طول اقامت خود در یونان، کارفرما یا شرکت شریک باید پوشش هزینه‌ها را در نامه یا دعوت‌نامه قید کند.

شرایط ویزای تحصیلی یونان

اگر می‌خواهید در یک دوره تحصیلی، یک دوره کارآموزی یا آموزشی که قرار است 90 روز یا کمتر طول بکشد شرکت کنید، باید برای ویزای تحصیلی یونان درخواست دهید در اینصورت لازم است مدارک اضافی زیر را نیز ارائه دهید:

  • هیچ اعتراض نامه‌ای از سوی موسسه آموزشی که در حال حاضر در آن در حال تحصیل هستید نداشته باشید.
  • گواهی پذیرش یا ثبت نام در یک موسسه آموزشی در یونان به منظور شرکت در دوره‌های آکادمیک یا حرفه‌ای را دریافت کرده باشید.
  • قرارداد کارآموزی بین شرکت در یونان، مؤسسه مبدا و کارآموز امضا شده باشد.

شرایط ویزای پزشکی یونان

کسانی که برای مقاصد پزشکی و درمانی از جمله انجام عمل جراحی به یونان سفر می‌کنند ملزم به دریافت ویزای پزشکی یونان هستند که ارائه مدارک مازاد زیر علاوه بر مدارک عمومی الزامی است:

  • گزارش پزشکی محلی توسط یک پزشک / کلینیک / بیمارستان که در کشور شما صادر شده است و تأیید می‌کند که شما نیاز به درمان پزشکی در یونان دارید.
  • یک گواهی پزشکی از بیمارستان یا پزشک در یونان که تاریخ ملاقات و همچنین وضعیت پزشکی شما را تأیید کند. همچنین باید تأیید کند که بیمارستان می‌تواند درمان پزشکی خاص مورد نیاز شما را انجام دهد و بر این اساس شما پذیرفته می‌شوید.
  • اثبات ترتیب مالی انجام شده، پیش پرداخت یا سایر مدارک دال بر تمکن مالی کافی
  • مدارک مربوط به مکاتبه بین پزشک اعزام کننده بیمار و موسسه پزشکی پذیرنده البته در صورت وجود.

شرایط ویزای یونان برای رویدادهای فرهنگی/ورزشی/مذهبی

اگر قصد دارید تنها با هدف شرکت در رویدادی مرتبط با فرهنگ، ورزش یا مذهبی یا به عنوان بخشی از یک گروه فیلمبرداری به یونان سفر کنید، باید برای ویزای رویدادهای فرهنگی/ورزشی/مذهبی یونان درخواست دهید، ارائه مدارک زیر بدین منظور الزامی است:

  • دعوت نامه از طرف برگزار کننده رویداد.
  • اثبات اجراهای قبلی شرکت در جشنواره‌ها و مراسم‌های قبلی (فرهنگی، مذهبی)، مسابقات ورزشی، گواهی برندگان، اثبات رتبه جهانی/بین المللی (ورزشی).

برای اعضای گروه فیلمبرداری:

  • نامه شرکت فیلمسازی با ذکر نام، خلاصه فیلم و محل فیلمبرداری.
  • لیست کامل اسامی اعضای خدمه مسافربری به همراه نام آنها.
  • نامه‌ای از آژانس در یونان مبنی بر تایید ترتیبات مجوز فیلم.
  • گواهی ثبت‌نام در انجمن تولیدکنندگان تصاویر محلی / اتاق بازرگانی فیلم.

مدارک مورد نیاز برای ویزای شینگن یونان برای همسر/شوهر یک شهروند یونانی

اگر شما همسر (شوهر/همسر) یک تبعه یونانی هستید که مایل به سفر کوتاه مدت به یونان است، باید برای همسر یک شهروند یونانی درخواست ویزای شینگن بدهید. از جمله مدارک مورد نیاز علاوه بر مدارک ارائه شده در بخش مدارک عمومی می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • مدارک تابعیت یونان (کارت شناسایی یا کارت کنسولی یا گواهی ملیت یونانی یا حکم تابعیت).
  • سند ازدواج یونانی

آیا امکان لغو ویزای شینگن یونان وجود دارد؟

بله، در صورتی که مقامات ذیصلاح یونان به این نتیجه برسند که دیگر شرایط صدور ویزا وجود ندارد، ویزای یونان شما قابل لغو است. لطفاً توجه داشته باشید که عدم ارائه الزامات ورود به افسر مرزی توسط دارنده ویزا، ممکن است منجر به تصمیمی مبنی بر ابطال یا لغو ویزا شود.

منبع 1

منبع 2

مطالب پیشنهادی:

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

 

سوالت رو اینجا بپرس

ما در هر ساعتی پاسخگوی شما هستیم

× یوسفی هستم چطور میتونم کمکتون کنم؟