سفریکا بلاگ
safarika blog
ویزای شینگن توریستی

ویزای شینگن توریستی

ویزای شینگن توریستی

اگر می خواهید حداکثر 90 روز از کشورهای اروپایی دیدن کنید، ممکن است به ویزای شینگن توریستی نیاز داشته باشید. این بستگی به ملیت شما دارد. این ویزا به شما اجازه می دهد تا حداکثر به مدت 90 روز در یک دوره 180 روزه آزادانه در کشورهای عضو  شنگن سفر کنید. ویزای شما برای یک دوره خاص معتبر خواهد بود. این مدت ممکن است کمتر از 90 روز باشد. تا زمانی که ویزای شما معتبر است، می توانید آزادانه بین 26 کشور شنگن سفر کنید.

ما در ادامه این مطلب می‌خواهیم شما عزیزان را با چیستی ویزای شینگن توریستی، مزایای آن، شرایط دریافت و مراحل دریافت این ویزا، آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

ویزای شینگن توریستی چیست؟

معاهده شینگن قراردادی است که در سال ۱۹۸۵ و بین پنج ابر قدرت دنیا نگاشته شد. طبق این معاهده  افراد با دریافت یک ویزا که ‌همان ویزای شینگن است، می‌توانند از راه‌های مختلف زمینی، دریایی و هوایی وارد کشورهای شینگن شوند. این کشورها، کشورهایی مثل بلژیک، فرانسه، هلند، آلمان و لوکزامبورگ هستند که به عنوان ابتدایی‌ترین کشورهای شینگن شناخته شده‌اند.

کمی بعد، اسپانیا و پرتغال هم معاهده شینگن را پذیرفتند و وارد آن شدند. این تا جایی پیش رفت که‌ هم اکنون حدود ۲۶ کشور از کشورهای جهان، عضو معاهده شینگن هستند.

ویزای شینگن توریستی ویزایی با تاریخ انقضای کوتاه مدت است که با استفاده از آن یک فرد می‌تواند بین ۱۵ الی ۹۰ روز را در کشورهای عضو شینگن سپری کند و بدون دریافت ویزای دیگر، از کشوری به کشور دیگر برود. به دلیل مزایای زیادی که این ویزا دارد، ایرانیان همواره به دنبال دریافت ویزای شینگن آن هم از نوع توریستی و گردشگری هستند. در ادامه این مزایا برای شما شرح داده شده‌اند.

مزایای دریافت ویزای توریستی شینگن

مهم‌ترین مزیتی که دریافت ویزای شینگن توریستی به همراه می‌آورد این است که با استفاده از این ویزا دیگر شما نگران دریافت ویزاهای پی در پی برای مهاجرت نخواهید بود. در واقع با دریافت ویزای شینگن، راحتی سفر شما تضمین می‌شود. اغلب افرادی که به دلیل شرایط کاری یا شرایط زندگی خود باید از کشوری به کشور دیگر سفر کنند از این ویزا استفاده می‌کنند. برخی از مزایای  دریافت ویزای شینگن که در ادامه آمده‌اند، اهمیت این ویزا را بیشتر به رخ می‌کشند:

  • با استفاده از این ویزا می‌توانید هزینه‌های خود را کاهش دهید و این ملموس‌ترین مزیتی است که دریافت ویزای شینگن دارد. در واقع بدون در دست داشتن این ویزا مدام باید هزینه‌هایی را برای ارائه مدارک و دریافت ویزای کشورهای مختلف متحمل شوید و این اصلا خوشایند نیست.
  • با ویزای شینگن می‌توانید در زمان هم صرفه جویی کنید و سریعا از جایی به جای دیگر بروید. اغلب اوقات افرادی که ویزای شینگن ندارند برای رفتن به کشورهای دیگر، چندین روز یا چند ماه را معطل گرفتن وقت سفارت و‌ مواردی از این قبیل می‌شوند. حال آن که با ویزای شینگن، دیگر چنین موانعی وجود نخواهند داشت.
  • ویزای شینگن امروزه مهر تاییدی برای سفر به کشورهایی است که عضو معاهده شینگن هستند. این ویزا حتی در دریافت ویزا برای سایر کشورهایی که عضو شینگن نیستند هم بسیار اثر گذار است.
  • اگر به دنبال این هستید که اعتبار پاسپورت خود را افزایش دهید، بهتر است از همین حالا به فکر دریافت ویزای شینگن توریستی باشید.

شرایط ویزای توریستی شینگن

حال که دانستید ویزای شینگن چگونه ویزایی است و چه مزایایی دارد، ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که دریافت ویزای شینگن برای توریستان چه شرایطی دارد. به این شرایط در ادامه به طور مفصل می‌پردازیم:

  • اولین و مهم‌ترین شرط دریافت ویزای شینگن این است که شما باید تنها حدود ۹۰ روز را برای مسافرت در نظر گرفته باشید. نه بیشتر!
  • برای دریافت این ویزا مدارکی که نشان دهنده تمکن مالی هستند از اهمیت زیادی برخوردار است. بدین منظور متقاضیانی که به مصاحبه دعوت می‌شوند باید مدارکی که نشان دهنده تمکن مالی هستند را به مسئول مربوطه ارائه دهند. این مدارک باید تضمین کنند که متقاضی می‌تواند از پس هزینه‌های خوراک، پوشاک و زندگی در کشورهای عضو شینگن بر بیاید.

نکته: برای دریافت سریع گواهی تمکن مالی متقاضی ابتدا باید در بانکی که در آن حساب دارد، درخواست تمکن مالی بدهد و سپس طبق گردش حسابی که دارد گواهی‌های بین المللی که به زبان انگلیسی نگاشته شده‌اند را نیز دریافت کند. در این گواهی مواردی همچون میزان موجودی حساب، میزان گردش حساب در چند ماه اخیر و تاریخ  افتتاح حساب ذکر شده‌اند.

  • به طور کلی افرادی که قرار است ویزای شینگن توریستی دریافت کنند، باید حدود ۵۰ میلیون تومان را برای سفر خود کنار بگذارند‌
  • اگر قبلا ویزای شینگن دریافت نکرده‌اید، احتمال این که درخواست شما رد شود هم بسیار زیاد است. افرادی که قصد دریافت ویزای شینگن را دارند دست کم باید یک یا دو بار به کشورهای خارجی سفر کرده باشند و مدارکی را مبتنی بر این سفرهای خود به سفارت و مسئولیت مربوطه ارائه دهند. لازم به ذکر است که به هر میزان که این مدارک کامل‌تر باشند شانس شما در دریافت ویزای شینگن توریستی، بیشتر است.

    ویزای شینگن توریستی
    اخذ ویزای ایتالیا

مراحل اخذ ویزای شینگن

مراحل متعددی وجود دارند که شما برای دریافت ویزای شینگن، باید آن‌ها را پشت سر بگذارید. در ادامه به تشریح این مراحل می‌پردازیم:

مرحله اول

در مرحله اول باید نوع ویزای خود را انتخاب کنید، در اینجا مقصد ما دریافت ویزای شینگن توریستی است. سپس هدف شما از سفر کردن مشخص می‌شود. برای این که زودتر بتوانید ویزای شینگن را دریافت کنید بهتر است که ابتدا اطلاعات خود را در مورد ویزای توریستی شینگن و شرایط دریافت آن بالا ببرید. همچنین هدف خود را از قبل تعیین کنید تا در این مرحله با مشکلات مختلف مواجه نشوید.

گام‌ دوم

حال شما پس از تعیین هدف و نوع ویزا باید کشوری که به عنوان مقصد مد نظرتان هست را انتخاب کنید. در این مرحله با مراجعه به کنسولگری‌ها و سفارت‌های مربوط به کشور مقصد، درخواست دریافت ویزای شینگن را ثبت کنید. البته قبل از این کار شما باید وقت سفارت مربوطه را بگیرید تا در همین وقت مشخص شده به سفارت مراجعه کنید‌.

اگر می‌خواهید به بیش از دو کشور که عضو شینگن هستند بروید، باید کشوری که بیشتر در آن هستید را به عنوان مقصد انتخاب کنید. در صورتی که‌ کشور مربوطه هنوز مشخص نشده است و یا تعداد روزهایی که قرار است در یک کشور به سر ببرید مشخص نشده است، باید طوری دیگر عمل کنید. همان کشوری که ابتدا می‌خواهید وارد آن شوید را به عنوان کشور مقصد در نظر بگیرید.

گام سوم

در مرحله سوم از دریافت ویزای شینگن توریستی، شما باید به دنبال بهترین زمان درخواست باشید. برای مثال اگر قرار است سه ماه بعد به یکی از کشورهای منطقه شینگن سفر کنید، لازم است که همین حالا نسبت به دریافت این ویزا اقدام کنید. توصیه ما به شما این است که این کار را به کمک مشاورین حرفه‌ای و باتجربه در این زمینه پیش ببرید تا در مراحل مختلف دچار اشتباه نشوید.

گام چهارم

پس از این که زمان مناسب را برای درخواست ویزا انتخاب کردید و وقت سفارت هم گرفتید، باید در سفارت کشور مقصد حاضر شوید و فرم‌های درخواست ویزا را پر کنید. برای این کار لازم است که شما به وب سایت سفارت مربوطه مراجعه نمایید. سعی کنید که دو نسخه از این فرم را چاپ کنید و آن را به زبان انگلیسی و به طور کامل پر کنید.

گام پنجم

در این مرحله شما باید مدارک لازم را آماده کرده و تحویل سفارت خانه کشور مقصد بدهید. این مدارک مدارک هویتی مثل شناسنامه، کارت ملی و عکس و بیمه سفر را در بر می‌گیرند. همچنین اثبات پشتوانه مالی و تمکن مالی و داشتن بلیط‌های رفت و برگشت از جمله مدارکی هستند که در این مرحله به آن نیاز پیدا می‌کنید.

گام ششم

در این مرحله روز مصاحبه شما مشخص می شود که در این روز هم باید برای دریافت ویزای شینگن توریستی در سفارت خانه مربوطه حضور پیدا کنید. توجه داشته باشید که در مصاحبه سوال‌های مختلفی از شما پرسیده خواهد شد، مدارکتان به طور کامل بررسی خواهد شد و حساب بانکی شما هم چک خواهد شد. پس آنچه که دقیقاً هست را با جزییات کامل برای آفیسر پذیرش شرح دهید.

پس از مصاحبه باید نسبت به پرداخت هزینه‌های اخذ ویزا اقدام کنید. هزینه‌های مربوطه متغیر هستند اما در زمان درخواست مشخص می‌شوند. در واقع هر کدام از سفارت‌ خانه‌ها هزینه‌های خاص خود را دارند که از سوی مقامات بالاتر تصویب شده است.

گام هفتم

در این گام دیگر نیازی نیست که شما اقدامی را انجام دهید بلکه با سپری کردن مو به موی مراحل فوق، باید منتظر پاسخ از سوی سفارت خانه‌ی کشور مقصد باشید. بررسی مدارک شما حدود ۱۵ روز طول می‌کشد. البته این تایم ‌ممکن است کم یا زیاد شود اما معمولا حول ۱۵ روز می‌چرخد. پس از آن با مراجعه به سایت ثبت شدن یا نشدن درخواست ویزای شینگن توریستی خود را چک‌ کنید.

ویزای توریستی ایتالیا
ویزای توریستی ایتالیا

هزینه ویزای شینگن

امروزه هزینه‌های متفاوتی را برای دریافت ویزای شینگن توریستی در نظر گرفته‌اند. در مجموع نوع درخواست، هدف سفر، سن متقاضی و نوع زمان ویزا که بلند مدت باشد یا کوتاه مدت، در تعیین هزینه‌های نهایی نقش دارند. کودکان حدود شش تا  چهل یورو برای سفر به کشورهای عضو معاهده شینگن نیاز دارند اما بزرگسالان کم کم به ۸۰ یورو برای سفر به این کشورها نیازمند هستند.

دانشمندان، اعضای دیپلمات و محققان نامدار می‌توانند با پرداخت ۳۵ دلار ویزای شینگن توریستی را در مدت زمانی کم دریافت کنند. در صورتی که به دلیل عدم وجود یک سری از مدارک یا دلایل دیگر درخواست شما رد بشود، دیگر توانایی آن را نخواهید داشت که هزینه‌های پرداخت شده را پس بگیرید. یعنی این هزینه‌ها غیر قابل استرداد هستند. پس قبل از پرداخت هزینه تمامی جوانب را در نظر گرفته و سپس اقدام به دریافت ویزای شینگن کنید.

حتما بخوانید: سندرم استکهلم چیست و بر چه کسانی تاثیر می گذارد؟

نکات ویزای شینگن

برای اخذ ویزای شینگن و سفر به کشورهای عضو این معاهده به عنوان یک توریست، باید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  1. قبل از درخواست ویزا تمامی مدارک خود را از مدارک هویتی گرفته تا مدارک بانکی و ..‌ را به زبان رسمی کشوری که قرار است به آن سفر کنید، ترجمه نمایید.
  2. چنین نیست که با دریافت ویزای شینگن توریستی یا سایر انواع ویزای شینگن حتما اجازه ورود به کشور مقصد را پیدا کنید. در مواقعی پلیس مرکزی اختیار دارد که از ورود شما به ‌کشورهای دیگر جلوگیری کند. برای مثال اگر مقصد شما فرانسه است، ممکن است توسط پلیس از رفتن به اسپانیا منع شوید.
  3. خود را برای مصاحبه با مأموران و بازرسان مرزی آماده کنید. به هنگام عبور شما از مرز ممکن است سوالاتی همچون انگیزه سفر، مدت زمان اقامت و مواردی از این قبیل از شما پرسیده شود.
  4. توجه داشته باشید که ویزاهای توریستی اغلب کوتاه مدت هستند. پس برای گذراندن مدتی طولانی در کشورهای عضو شینگن نمی‌توانید از ویزای شینگن توریستی استفاده کنید.
  5. بهتر است برای تسریع فرآیند دریافت ویزای شینگن برای گردشگری در کشورهای عضو این معاهده گروهی اقدام کنید. گروه‌های متقاضی بیست درصد بیشتر از افراد متقاضی شانس دریافت این ویزا را دارند. شما می‌توانید راهنمایی‌های لازم در این زمینه را از مشاورین ما، دریافت کنید.

ویزای شینگن ارزان تضمینی و فوری

بسیاری از افراد به دنبال ارزان‌ترین ویزای شینگن در سال ۲۰۲۲ می‌گردند و برای دریافت ویزای شینگن توریستی ارزان قیمت، باید ابتدا وقت سفارت را رزرو کنید و سپس درخواست اخذ ویزا بدهید. همیشه گوش به زنگ باشید چرا که با باز شدن سایت دریافت وقت سفارت در همان دقایق اولیه تمامی وقت‌ها پر می‌شوند.

توجه داشته باشید که در حال حاضر افراد سودجو و کلاهبردار با سوء استفاده از مشتری، وعده ارائه ویزای شینگن ارزان و تضمینی را به متقاضیان می‌دهند اما این وعده‌ها هیچ سودی ندارند و به نتیجه‌ای هم نمی‌رسند. شما باید در این زمینه با مشاورین زبده و قابل اعتمادی در ارتباط باشید و به کمک آن‌ها ویزای شینگن گردشگری و توریستی را دریافت کنید.

سخن پایانی

ما در این مطلب سعی کردیم در مورد مراحل و شرایط دریافت ویزای شینگن توریستی با شما به طور مفید و مختصر توضیحاتی ارائه دهیم. بسیاری از افرادی که می‌خواهند به کشورهایی مثل فرانسه، بلژیک، اسپانیا و پرتغال آن هم بدون دردسر سفر کنند، باید ویزای شینگن بگیرند. این ویزا دارای مزایای زیادی همچون صرفه جویی در هزینه‌ها است. شما برای دریافت ویزای شینگن باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارید و از شرایط و مدارک دریافت این ویزا، مطلع باشید. ما تمامی این اطلاعات را در مطلب فوق در اختیار شما قرار دادیم، امیدواریم برایتان مفید باشد.

منبع

مطالب پیشنهادی

اخذ ویزای ایتالیا | قیمت + انواع + تمکن مالی + توریستی

اقامت یونان با خرید ملک

ویزای اقامت فرانسه

ویزای شینگن یونان اقامت و توریستی، هزینه+شرایط+مدارک

هزینه ویزای شینگن اقامت و توریستی فرانسه، ایتالیا، آلمان و یونان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

 

سوالت رو اینجا بپرس

ما در هر ساعتی پاسخگوی شما هستیم

× یوسفی هستم چطور میتونم کمکتون کنم؟