سفریکا بلاگ
safarika blog
ویزای توریستی فرانسه

ویزای توریستی فرانسه تضمینی | هزینه + تمکن مالی + چند روزه

ویزای توریستی فرانسه

کشور فرانسه یکی از کشورهایی است که بسیار مورد توجه گردشگران خارجی قرار می‌گیرد. این کشور به دلیل جاذبه‌های توریستی زیاد، یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های سفر برای توریست ها محسوب می‌شود. کشور فرانسه از کشورهای اتحادیه اروپا بوده که از سال ۱۹۹۷ به عضویت شینگن هم در آمده است.

بنابراین اخذ ویزای توریستی فرانسه می‌تواند شما را مجاز به سفر به ۲۵ کشور دیگر دنیا نیز بکند. زیرا همانطور که می‌دانید ۲۶ کشور، عضو محدوده شینگن هستند که فرانسه نیز یکی از آن‌ها است. در این مقاله می‌خواهیم در مورد اخذ ویزای توریستی فرانسه، اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم با ما همراه باشید.

 

ویزای (VFS)

اگر قصد دارید ویزای توریستی فرانسه را دریافت کنید از دو طریق می‌توانید برای این کار اقدام نمایید. از طریق سفارت فرانسه و همچنین مرکز (VFS Global). به دلیل علاقه ایرانیان به سفر به فرانسه و افزایش متقاضیان این سفر، کارگزاری (VFS Global) زیر نظر سفارت فرانسه در تهران ایجاد شده است. این کارگزاری برای سرعت دادن به کارها، قسمت زیادی از امور مربوط به مهاجرت را بر عهده گرفته است. این مرکز در میدان هروی تهران واقع شده است. مرکز (VFS Global) نماینده رسمی دولت فرانسه است.

در این مرکز به تمامی اموری که برای مهاجرت و یا سفر به فرانسه باید انجام گیرد، رسیدگی می‌شود. در واقع هر آنچه که برای اخذ ویزای توریستی فرانسه باید انجام گیرد، از جمله دریافت مدارک و انگشت نگاری از افراد، در این مرکز انجام می‌شود. برای این کار، شما در ابتدا باید وقت سفارت خود را تنظیم کرده و پس از آماده کردن مدارک خود، به این مرکز بروید.

ویزای توریستی فرانسه
ویزای توریستی فرانسه

برای اخذ ویزای توریستی فرانسه چه شرایطی لازم است؟

دریافت ویزای توریستی فرانسه، کار راحتی نیست. شما باید واحد شرایطی باشید که بتوانید این ویزا دریافت کنید. در این قسمت به مهمترین شرایطی که برای دریافت ویزای فرانسه نیاز است، اشاره می‌کنیم. اولین مورد این است که امر شما جزء شینگن اولی‌ها هستید بهتر است خودتان را به زحمت نیندازید. چرا که کشور فرانسه معمولا برای افرادی که برای اولین بار به کشورهای عضو شینگن سفر می‌کنند، ویزا نخواهد داد.

برای اینکه شما بتوانید ویزای فرانسه خود را دریافت کنید، بهتر است در ابتدا به یکی دیگر از کشورهای محدوده شینگن سفر کنید. به طور مثال کشور ایتالیا یکی از بهترین گزینه‌ها است. زیرا این کشور برای اعطای ویزا سخت‌گیری چندانی ندارد.

تصور اشتباهی وجود دارد که اگر سرپرست خانواده ویزای شینگن را داشته باشد، سایر اعضای خانواده نیازی به دریافت آن ندارند. در صورتی که این گونه نیست. تک‌تک اعضای خانواده باید دارای ویزای شینگن باشند. همچنین نباید جزء شینگن اولی‌ها باشند. در این صورت است که ویزای توریستی فرانسه برایشان صادر خواهد شد.

موضوع دیگری که باید حتما مد نظر قرار داد، مسئله تمکن مالی است. علاوه بر گردش مالی خوب ۶ ماه اخیر، تمکن مالی شما هم باید رقمی حدود حداقل ۲۰۰ میلیون تومان است. دریافت ویزای مولتی فرانسه نیز مستلزم این است که از تاریخ آخرین ویزای شینگن شما یک سال گذشته باشد.

 

انواع ویزای فرانسه

کشور فرانسه دارای چند نوع ویزای مختلف ایت. برای دریافت ویزای توریستی فرانسه باید انواع آن را بشناسید. در این بخش انواع ویزاهای فرانسه را برای شما به اختصار توضیح می‌دهیم.

 

ویزای تحصیلی فرانسه

این نوع از ویزا مختص افراد بالای ۱۸ سال است. برا دریافت این نوع از ویزا نیز باید مانند سایر کشورهای محدوده شینگن اقدام کنید. در واقع در اولین مرحله باید مدارک خود را برای دانشگاه یا مؤسسه‌ای که در نظر دارید، ارسال کنید. پس از اینکه دعوتنامه دانشگاه را دریافت کردید، با این دعوتنامه و سایر مدارک، سایر اقدامات لازم را انجام دهید.ویزای توریستی فرانسه

 

ویزای توریستی فرانسه

معمولا اغلب کشورهای محدوده شینگن، برای اخذ ویزا یک مصاحبه حضوری انجام می‌دهند. اما کشور فرانسه از این قاعده مستثنا است. شما فقط به (VFS) مراجعه کرده و مدارک خود را تحویل می‌دهید. سپس اقدامات دیگر همچون انگشت‌نگاری را نیز انجام داده و منتظر دریافت پاسخ خود خواهید شد. معمولا ۲۱ روز کاری زمان لازم است تا پاسخ خود را دریافت کنید. حتما به تاریخ سفر خود دقت کنید. بین ۱ تا ۳ ماه قبل از تاریخ سفر، برای دریافت ویزای خود اقدام کنید.

 

ویزای ترانزیت فرانسه

ویزای ترانزیت به نوعی از ویزا گفته می‌شود که حضور کوتاه‌مدت در فرودگاه فرانسه نیاز است. این ویزا برای افرادی است که قصد سفر به کشورهای دیگر را دارند و مجبورند از فرانسه عبور کنند. بنابراین برای اقامت کوتاه و چند ساعته در فرودگاه و تعویض پرواز، این ویزا را باید دریافت کنند.

ویزای کاری فرانسه

ویزای کاری برای افرادی است که قرار است برای کار به کشور فرانسه مهاجرت و یا مسافرت کنند. در این صورت این افراد باید در ابتدا از کارفرمای فرانسوی، یک دعوتنامه دریافت کنند. پس از دریافت این دعوتنامه، به همراه سایر مدارک خود به (VFS) مراجعه و برای دریافت ویزای خود اقدام کنند.

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی فرانسه

در ابتدا توجه کنید که تمام مدارک شما باید توسط یک دارالترجمه ، به زبان انگلیسی ترجمه رسمی شده باشند. البته این مدارک ترجمه شده، نیازی با مهر وزارت خارجه و تاییدیه دادگستری ندارند.

  • اصل پاسپورت (پاسپورت شما باید از تاریخ سفرتان، حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد. دارا بودن دو صفحه سفید روبه‌روی هم، کپی تمام برگه‌ها، کانادا، آمریکا و انگلیس
  • بلیط هواپیما یا مدرک مربوط به رزرو آن
  • اصل پاسپورت قدیمی، کپی ویزای شینگن، کانادا، آمریکا و انگلیس
  • اصل شناسنامه و کارت ملی
  • بیمه مسافرتی شینگن
  • دو قطعه عکس مربوط به سه ماه اخیر به سایز ۳/۵×۴/۵، دارای زمینه سفید، رنگی رو به دوربین
  • گرفتن وقت سفارت
  • مدارک شغلی

پروانه مطب، مدرک نظام مهندسی یا وکالت و کارت‌های صنفی، حکم کارگزینی مهردار، سه فیش حقوقی اخیر، گواهی اشتغال به کار، لیست سابقه بیمه با مهر، قرارداد کار، جواز کسب یا کارت مباشرت، روزنامه رسمی شرکت، پروانه ساختمان یا پایان کار، اجاره‌نامه قانونی و معتبر به همراه کد رهگیری و همچنین سند املاک، حکم بازنشستگی، آخرین حکم افزایش حقوق، گواهی اشتغال به تحصیل و یا مدارک مربوط به ثبت نام در سال جاری

(نکته‌ای که باید مد نظر قرار دهید تاریخ صدور تمامی این گواهی‌ها است که باید مربوط به یک ماه اخیر باشد. این اسناد باید مستقیما خطاب به سفارت فرانسه صادر شوند.)

مدارک مالی برای اخذ ویزای توریستی فرانسه

در کنار سایر مدارک، یک سری مدارک مالی نیز برای اخذ ویزای توریستی فرانسه مورد نیاز است.

  • نامه تمکن مالی که باید به نمایشی ترجمه شده باشد
  • گردش حساب ۳ ماه اخیر به همراه مهر و امضای بانک مربوطه و ترجمه شده به انگلیسی (هر نفر حداقل ۵۰ میلیون)
  • برای افراد زیر ۱۸ سال که بدون والدین خود سفر می‌کنند، باید رضایت‌نانه محضری از ولی غایب در سفر به همراه اصل شناسنامه آن‌ها دریافت شود. ترجمه این رضایت‌نامه حتما باید با تأیید دادگستری و امور خارجه باشد.

    ویزای توریستی فرانسه
    ویزای توریستی فرانسه

 

مدت زمان ویزای توریستی فرانسه

ویزای توریستی فرانسه برای افرادی صادر می‌شود که صرفا به قصد بازدید و گردش به این کشور می‌آیند. مدت زمان این ویزا ۳ ماه بوده و در این مدت فقط می‌توان از خدمات پزشکی استفاده کرد؛ بنابراین در این مدت برای انجام کار مجاز نخواهید بود. ویزایی که برای شما صادر خواهد شد از نوع C است.

برای بررسی اولیه مدارک توسط سفارت، حدود دو هفته زمان نیاز است. در طول این مدت، پاسپورت شما در سفارت خواهد ماند. پس از اینکه مدارک خود را تحویل دادید، یک رسید به شما داده می شود که تاریخ مراجعه شما برای دریافت جواب نهایی را دارا است. هنگام دریافت جواب، این رسید را حتما به همراه خود ببرید.

 

دلایل ریجکتی ویزای توریستی فرانسه

ممکن است به دلایلی درخواست دریافت ویزای توریستی فرانسه شما، ریجکت شود. با دانستن این موارد، می‌توانید از بروز آن‌ها جلوگیری کرده و زودتر به هدف خود برسید. یکی از این دلایل، مدارک و مستندات ضعیف یا ناقص است. پاسپورت، عکس، شناسنامه و هر مدرکی که باید ارائه دهید.

دلیل دیگر مربوط به مسائل مالی است. اگر موجودی حساب و تمکن مالی شما به اندازه قابل قبولی نباشد، درخواست شما ریجکت خواهد شد. همچنین اگر نتوانید بازگشت خود به کشور را اثبات کنید، این موضوع به ریجکت شدن شما کمک می‌کند. اجاره‌نامه، حضور یکی از افراد خانواده در ایران، گواهی اشتغال به کار یا تحصیل و هر آنچه که اثبات کند شما به کشور برخواهید گشت.

نداشتن یک بیمه مسافرتی معتبر، پاسپورت مخدوش یا آسیب ‌دیده، عدم ارائه مستندات دقیق از محل اقامت و هدف شما از سفر نیز، ریجکتی شما را به همراه خواهد داشت. مسئله دیگر این است که سفارت از نظر امنیتی به شما مشکوک باشد. سابقه کلاهبرداری، سوء مصرف مواد مخدر، کودک‌آزاری، تروریسم، اعتیاد و هر گونه عمل غیرقانونی یا مخل امنیت، درخواست شما را ریجکت خواهد کرد.

 

هزینه ویزای توریستی فرانسه

هزینه ویزای توریستی فرانسه حدود ۴۰۰ یورو است. مینی از این مبلغ پس از صدور ویزا دریافت می‌شود. بر اساس نوع ویزای شما، باید مبلغی را هم در سفارت پرداخت کنید. معمولا برای ویزای توریستی، مبلغی حدود ۶۰ یورو به اضافه ۹ درصد مالیات باید به سفارت پرداخت شود. البته در نظر داشته باشید که در تمام این قیمت‌ها و هزینه‌ها، باید تغییرات قیمت ارز را نیز لحاظ کنید.

 

سخن پایانی

این روزها سفر و مهاجرت به کشورهای اروپایی بسیار افزایش یافته است. دریافت ویزا علی‌الخصوص ویزای کشورهای شینگن، کار راحتی نیست؛ بنابراین باید قبل از اقدام به این امر، اطلاعات کافی را به دست آورید. در این مقاله سعی کردیم تمامی نکات ضروری مربوط به اخذ ویزای توریستی فرانسه را به اطلاع شما برسانیم.

مطالب پیشنهادی:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

 

سوالت رو اینجا بپرس

ما در هر ساعتی پاسخگوی شما هستیم

× یوسفی هستم چطور میتونم کمکتون کنم؟