سفریکا بلاگ
safarika blog
ویزای اقامت فرانسه

ویزای اقامت فرانسه

ویزای اقامت فرانسه

در حالی که نیمی از جهان در حال حاضر عاشق فرانسه هستند، میلیون‌ها دلیل وجود دارد که می‌تواند عشق شما را به فرانسه عمیق تر کند. فرانسه با زیبایی‌های بصری بی‌نظیر، هنر، تاریخ و میراث غذایی خود افراد زیادی را از سراسر جهان مجذوب خود می‌کند، به همین دلایل و صدها دلیل دیگر دریافت ویزای اقامت فرانسه نیز طرفداران زیادی پیدا کرده است. زمانی که شما بتوانید از سفارت فرانسه ویزا دریافت کنید، توانایی آن را خواهید داشت که به ۲۵ کشور دنیا بدون ویزا سفر کنید و از زندگی با شرایط عالی  لذت ببرید. ما در ادامه این مطلب می‌خواهیم شما را با هزینه‌ها، مزایا، مدارک و شرایط لازم برای دریافت ویزای اقامت در کشور فرانسه در انواع مختلف آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

کشور فرانسه، مقصدی عالی برای مهاجران

فرانسه کشوری مستقر در غرب اروپا است که با کشور‌هایی مثل اسپانیا، بلژیک، آلمان و سوئیس هم مرز است. فرانسه پربازدیدترین کشور جهان است. همچنین با اقتصاد قوی و شهرهای پرطرفدار و پر جنب و جوش، مکانی محبوب برای مهاجرت است. فرانسه به عنوان یک کشور اتحادیه اروپا که بخشی از منطقه شینگن است، دارای سیستم مهاجرتی دو لایه است. شهروندان اتحادیه اروپا/EFTA می‌توانند بدون پاسپورت با همان حقوق برای جستجوی کار و تحصیل مانند اتباع فرانسوی سفر کنند. اتباع غیر اتحادیه اروپا/EFTA معمولاً به ویزا نیاز دارند.

تمام اتباع غیر اتحادیه اروپا/EFTA اگر می‌خواهند بیش از 90 روز در فرانسه بمانند باید برای ویزای اقامت فرانسه (ویزای طولانی مدت) و اجازه اقامت درخواست دهند. برای این که بتوانید در کشور فرانسه اقامت داشته باشید اولین کاری که باید انجام دهید این است که ویزای ورود به این کشور را به کمک سفارتخانه فرانسه دریافت کنید. ویزای فرانسه انواع مختلفی مثل ویزای تحصیلی، کاری، کار آفرینی، ازدواج، تولد و … را در بر می‌گیرد که هر یک شرایط خاص خود را دارند. برخی از این ویزاها مدت‌دار هستند و برخی دیگر بدون مدت به شما متقاضیان گرامی ارائه می‌شوند. چنانچه می‌خواهید این ویزا را دریافت کنید، می‌توانید با مشاورین ما جهت کسب اطلاعات بیشتر در تماس باشید.

بدون در دست داشتن اجازه نامه یا ویزای اقامت در کشور فرانسه نه تنها شما یک مقیم غیر قانونی در این کشور به شمار می‌آیید بلکه نمی‌توانید از بسیاری از حقوقی که متوجه شهروندان فرانسه می‌شود استفاده کنید. همچنین اجازه دستیابی به خدمات و کمک هزینه‌های دولتی نیز به شما داده نمی‌شود. پس قبل از هر کاری باید ویزای زندگی در فرانسه را دریافت کنید.  برای تسریع در این روند بهتر است از طریق موسسه‌های مهاجرتی اقدام کنید.

روش‌های اخذ ویزای اقامت در کشور فرانسه

شما به کمک روش‌های گوناگون می‌توانید ویزای اقامت فرانسه را دریافت کنید. در واقع این روش‌ها حول محور هدف شما از زندگی در فرانسه می‌چرخد. روش‌های زیر روش‌هایی هستند که در راستای دریافت ویزای اقامت کشور فرانسه به کار گرفته می‌شوند:

  • ویزای تمکن مالی یا خود حمایتی در فرانسه
  • ویزای ثبت شرکت و کارآفرینی
  • ویزای استارتاپ در فرانسه
  • اقامت در فرانسه با هدف پناهندگی
  • اقامت در فرانسه با هدف ازدواج یا متولد کردن فرزند
  • ویزای توریستی با مدت زمان کوتاه
  • ویزای تحصیل در کالج‌ها و دانشگاه‌های فرانسه
  • ویزای کار در فرانسه
  • ویزای خرید ملک در فرانسه
  • برای برگزاری دوره‌های کارورزی

    ویزای اقامت فرانسه
    ویزای اقامت فرانسه

مزایای اقامت در فرانسه

شاید برای شما سوال باشد که چرا افراد زیادی به دنبال دریافت ویزای اقامت فرانسه هستند. پاسخ آن ساده است؛ اقامت در فرانسه مزایای زیادی دارد که در کشورهای دیگر عاید یک فرد نمی‌شود. در ادامه به این مزایا اشاره کوتاهی شده است:

  • مهم‌ترین مزیتی که دریافت ویزای فرانسه دارد این است که شما می‌توانید به عنوان فردی که متولد فرانسه است از تمامی حقوق شهروندی در این کشور برخوردار شوید.
  • برای دریافت ویزای فرانسه نیازی به سرمایه گذاری‌های کلان در این کشور ندارید.
  • با ویزای فرانسه فرزندان شما می‌توانید رایگان در مدارس و دانشگاه‌های این کشور تحصیل کنند.
  • با دریافت ویزای اقامت در فرانسه می‌توانید به کشور‌های اروپایی دیگر سفر کنید.
  • با این ویزا نه تنها شما بلکه کل اعضای خانواده شما می‌توانند اقامت بگیرند.

افراد مجاز برای اقامت در فرانسه

تمامی افراد و متقاضیانی که اقدام به دریافت ویزای فرانسه می‌کنند نمی‌توانند این ویزا را بگیرند چرا که ویزای فرانسه تنها به افرادی ارائه می‌شود که دارای شرایط زیر باشند:

  • افرادی که همسر آن‌ها فرانسوی است یا ملیت تونسی دارد. به این افراد ویزای اقامت فرانسه به مدت دلخواه ارائه می‌شود.
  • به فرزندانی که تحت تکفل تبعه‌های فرانسوی هستند.
  • به شهروندان غیر فرانسوی که فرزند خود را در کشور فرانسه به دنیا آورده‌اند. این افراد حتی می‌توانند از مزایای تولد فرزند در فرانسه نیز بهره‌مند شوند.
  • به آن دسته از شهروندان و تبعه‌های غیر اروپایی که از حوادث شغلی رنج می‌برند نیز ویزای اقامت در این کشور ارائه می‌شود. همچنین خانواده این افراد نیز می‌توانند از این ویزا استفاده کرده و در فرانسه اقامت داشته باشند.
  • افراد بدون تابعیت نیز می‌توانند در فرانسه اقامت کنند.
  • شهروندان بازنشسته‌ای که تابعیت کشور‌های دیگر را دارند اما در فرانسه بازنشسته شده‌اند نیز می‌توانند ویزای اقامت فرانسه را دریافت کنند.

مدارک لازم برای دریافت ویزا برای اقامت در فرانسه

برای این که بتوانید ویزای زندگی در کشور فرانسه و ‌مهاجرت به این کشور را دریافت کنید، نیازمند مدارک زیر هستید:

  • کپی و اصل شناسنامه هویتی مختص کشور محل زندگی
  • کپی و اصل پاسپورت
  • دو قطعه عکس
  • برای دریافت اقامت در فرانسه باید فرم درخواست ویزای شینگن را به عنوان مهم‌ترین مدرک به سفارت خانه فرانسه ارائه دهید. این فرم برای آن دسته از متقاضیان که برای اولین بار است می‌خواهند به فرانسه سفر کنند ضروری است.
  • افرادی که زیر ۱۸ سال سن دارند باید مدارکی را دال بر تایید مجوز والدین خود را در نظر بگیرند. این افراد باید کارت شناسایی و کپی گذرنامه و‌ پاسپورت والدین خود را نیز به عنوان مدارک لازم برای اخذ اقامت فرانسه ارائه کنند.
  • مدارک مربوط به تمکن‌ مالی
  • قراردادهای کاری
  • برگه پرداخت هزینه دریافت ویزا
  • گواهی و سند ازدواج
  • گواهی و سند مربوط به تولد فرزندان برای افراد متاهل
  • بیمه‌های درمانی

شرایط لازم برای اخذ اقامت فرانسه

حال که با مدارک لازم برای اخذ اقامت فرانسه و ویزای مهاجرت به این منظور آشنایی پیدا کردید، لازم است که با شرایط لازم در این زمینه نیز بیشتر آشنا شوید. تمامی متقاضیان دریافت ویزای اقامت در فرانسه باید دست کم دو سند ملکی به نام خود داشته باشید، درآمد ثابت ماهیانه داشته باشند، برای انجام یک شغل خاص در فرانسه مدارک مربوط به سابقه کار در همان شغل را داشته باشند و ویزای شینگن آن‌ها ریجکت نشده باشد. در غیر این صورت دریافت ویزای  اقامت فرانسه دشوار خواهد شد.

اگر شما شرایط زیر را داشته باشید، سه سال بعد از اقامت در کشور فرانسه می‌توانید کارت اقامت بگیرید:

  • به عنوان والدین فرزندی که در فرانسه متولد شده است وارد این کشور شوید.
  • خانواده شما جزو آن دسته از خانواده‌هایی باشند که کارت اقامت فرانسه به یکی از اعضای آن تعلق پیدا کرده است. البته در اینجا استثنا هم وجود دارد. تبعه‌ی الجزایر نمی‌تواند از اقامت دائم فرانسه در حالت عادی برخوردار شود.
  • توافق‌ نامه‌ای را در زمینه تحصیل یا کار با فرانسوی‌ها تنظیم کرده باشید.

    ویزای اقامت فرانسه
    ویزای اقامت فرانسه

هزینه دریافت ویزای اقامت در فرانسه

برای آن دسته از افرادی که می‌خواهند بدانند که زندگی در فرانسه و دریافت ویزا برای مهاجرت به این کشور چقدر هزینه دارد باید بگوییم که شما برای دریافت ویزای اقامت فرانسه باید هزینه‌های متفاوتی را پرداخت کنید. اول از همه هزینه ثبت درخواست ویزا است. سپس باید به فکر هزینه‌های زندگی در فرانسه باشید؛ یعنی بتوانید خوراک، مسکن و پوشاک خود را طی دوره‌ای که در فرانسه اقامت دارید تامین کنید.

هزینه‌های کلی زندگی در فرانسه شامل هزینه‌های رفت و آمد، هزینه‌های تفریح، هزینه‌های خرید و هزینه‌های اجاره ملک می‌شوند. به همین دلیل قبل از این که ویزای شما صادر شود، مدارکی دال بر تمکن مالی از شما درخواست می‌گردد. بسیاری از افرادی که تمکن مالی برای اقامت در فرانسه را ندارند، نمی‌توانند موفق به دریافت ویزای اقامت فرانسه شوند.

انواع ویزای فرانسه

با توجه به ملیتی که دارید باید برای سفر به کشور فرانسه ویزای مربوطه را دریافت کنید اما این که چه هدفی شما را به دریافت ویزای فرانسه وا داشته است باعث می‌شود که این ویزا انواع مختلفی پیدا کند. ویزای گردشگری، تحصیلی، شغلی و ویزای خانوادگی از جمله ویزاهایی هستند که امروزه به متقاضیان ارائه می‌شوند.

ویزا‌های فرانسه از نظر مدت زمان به دو نوع ویزای بلند مدت و ویزای کوتاه مدت تقسیم می‌شوند. اگر قرار است شما ۹۰ روز در این کشور اقامت داشته باشید، بهتر است که ویزای کوتاه مدت را که هزینه معقول‌تر و مناسب‌تری هم دارد را دریافت کنید. در غیر این صورت لازم است که نام خود را در لیست دریافت ویزای بلند مدت اقامت در فرانسه ثبت پیماید.

یک سری مقررات خاص وجود دارد که با توجه به آن‌ها ممکن است نوع ویزایی که شما دریافت می‌کنید متفاوت باشد. اگر قرار است به کشورهای عضو شینگن سفر کنید، باید ویزای شینگن را دریافت کنید. این ویزا، ویزای کوتاه مدت است و برای سفر به کشورهای شینگن از اعتبار کافی برخوردار است.

اگر تمایل دارید که تنها در فرودگاه‌های فرانسه و با هدف پرواز به کشور‌های دیگر فرود بیایید لازم است که ویزای ترانزیت فرودگاهی فرانسه را دریافت کنید. این ویزا اغلب به افرادی ارائه می‌شود که تاجر هستند و باید به دلیل شرایط کاری خود مدام از کشوری به کشور دیگر بروند.

سخن پایانی

ما در این مقاله در مورد ویزای اقامت فرانسه با شما صحبت کردیم. کشور فرانسه در غرب اروپا کشوری پیشرفته و مدرن است که از همه نظر شاهد پیشرفت‎های چشمگیری است؛ به همین دلیل بسیاری از افراد تمایل دارند که به این کشور مهاجرت کرده و  از مزایای زندگی، تحصیل و کار در فرانسه بهره‌مند شوند. بدین منظور برای دریافت ویزای اقامت فرانسه مدارک و شرایط خاصی مد نظر است که تمامی آن‌ها در مطلب فوق ذکر شده‌اند. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما در تماس باشید و ابهامات خود را برطرف کنید.

منبع 1 ، منبع 2، منبع 3

مطالب پیشنهادی:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

 

سوالت رو اینجا بپرس

ما در هر ساعتی پاسخگوی شما هستیم

× یوسفی هستم چطور میتونم کمکتون کنم؟