سفریکا بلاگ
safarika blog
مهاجرت به فرانسه

مهاجرت به فرانسه ، مزایا و معایب | از طریق تمکن، تحصیل و..

مهاجرت به فرانسه

 

نگاهی به کشور فرانسه

فرانسه یکی از کشورهای توسعه یافته است که جذابیت زیادی برای توریست ها و مهاجران دارد. هم از نظر زیبایی و هم از نظر شرایط زندگی در آن و به ویژه از مهاجران نمره بسیار خوبی کسب کرده است. نام فرانسه در لیست کشورهای مقصد برتر وجود دارد و همه ساله تعداد زیادی از افراد از روش های مختلف شانس خود را برای رسیدن به فرانسه و دریافت پاسپورت معتبر آن امتحان می کنند.

مهاجرت به فرانسه در کنار زندگی استانداردی که برای اشخاص قائل است، آرزوی اکثر افرادی است که به فکر مهاجرت هستند. در این مقاله قصد داریم از شیوه های مهاجرت به کشور فرانسه به شما بگوییم. لطفا تا پایان همراه ما باشید.

روش های مهاجرت به فرانسه

همان طور که عنوان شد برای مهاجرات به فرانسه روش های متعددی وجود دارد که هر کدام شرایط مختص خود را می طلبد. از شیوه تحصیل در فرانسه گرفته تا کار و ازدواج و تولد فرزند و هم چنین سرمایه گذاری مسیرهایی است که بایستی طی شود تا پس از چندی، بتوانید جزء شهروندان آن کشور محسوب شوید. در ادامه به هر کدام از این روش ها اشاره می کنیم تا با جزئیات و شرایط هر کدام بیشتر آشنا شوید.

حتما بخوانید: 10 روش اخذ ویزای شینگن | قیمت، شرایط، سریع ترین راه

مهاجرت از طریق کار

این گزینه در مقایسه با دیگر موارد، با سختی بیشتری همراه است. در این روش ابتدا باید با توجه به رزومه ای که ارسال کردید، پیشنهاد کار مرتبط با حوزه تخصص تان را از طرف کارفرما دریافت کنید. در مرحله بعد مهاجرت به فرانسه از طریق کار، لازم است کارفرما مجوز و تایید حضور شما را به عنوان فردی که استخدام شده اید دریافت کند و این موضوع نیازمند مدت زمانی است تا پس از طی شدن، ویزای کار برای شما ارسال شود و شما بتوانید به فرانسه مهاجرت کنید.

این نکته را نیز باید مد نظر قرار دهید که داشتن ویزای کار به صورت دائم نیست و در صورت جلب رضایت کارفرما، امکان تمدید آن وجود دارد. قوانین کار فرانسه با ایران هم کمی متفاوت است. لازم است پیش از هر اقدامی، شرایط کاری، قوانین و مقررات کار، تعهدات کارفرما و کارکنان را مطالعه کنید تا در فرآیند مهاجرت به فرانسه، نسبت به حق و حقوقتان اطلاعات کافی داشته باشید.

کسب اطلاعات در کشور ایران هم بسیار حائز اهمیت است اما از آنجا که برای اولین بار در کشوری جدید قرار می گیرید ممکن است تفاوت های آن بسیار به چشم بخورد و در برخی موارد موجب نگرانی شما شود.این نکته را نیز در نظر داشته باشید که مهاجرت به این راحتی نیست و شرایط سنی، داشتن مدارک تخصصی مرتبط، داشتن سطح زبان در آن از جمله فاکتورهایی است که در زمینه کاری مد نظر قرار می گیرد.

اگر پس از مهاجرت به فرانسه توانستید به مدت 5 سال از طریق پیشنهاد کاری، مشغول به کار باشید می توانید برای اقامت دائم و دریافت بلو کارت اقدام کنید. مدرک زبان، مدرک فوق لیسانس به بالا و درآمدی که می بایست به 53 هزار یورو در سال برسد، از جمله مواردی است که در هنگام دریافت بلوکارت مد نظر قرار می گیرد.

مهاجرت به فرانسه
مهاجرت به فرانسه

مهاجرت از طریق تحصیل

اگر شرایط سنی شما با فاکتورهای تحصیلی کشور فرانسه مطابقت دارد این روش یکی از بهترین و آسان ترین روش هایی است که افراد برای مهاجرت به فرانسه انتخاب می کنند. فرانسه از نظر تحصیلی در رتبه بالایی قرار دارد و تعدادی از دانشگاه های آن در لیست دانشگاه های برتر جهان قرار دارد ایرانیان زیادی در تلاش هستند که از طریق تحصیلی اقدام کنند و در حال حاضر تعداد حدود 2 هزار نفر از دانشجویان مشغول به تحصیل در مقاطع کارشنـاسی و کارشنـاسی ارشد و همینطور دوره های متفاوت کـالج زبـان بـه خود اختصاص داده اند.

اگر قصد مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیلی را دارید، این امکان برای شما فراهم است که در کنار تحصیل، به مدت 20 ساعت در هفته و 1000 ساعت در ماه مشغول به کار شوید و در این بین بخشی از مخارج خود را تأمین کنید. ارائه مدارکی مانند کارت شناسایی، عکس، تصاویر مدارک تحصیلی ترجمه شده به زبان فرانسه، گواهی مسئولیت مدنی، رزومه تحصیلی، انگیزه نامه، گـواهی تمکن مالی کـه لازم است حداقل 800 یورو در ماه باشد، تصاویـر سوابـق تحصیلی در این روش الزامی است.

حتما بخوانید: ویزای ایتالیا تضمینی| توریستی، قیمت، مدارک، شرایط

مهاجرت به فرانسه
مهاجرت به فرانسه

مهاجرت از طریق ازدواج

اگر برای مهاجرت به فرانسه به دنبال این روش هستید، لازم است این نکته را بدانید که کیس ازدواجی شما باید مقیم فرانسه باشد. ازدواج فرمالیته و سوری مورد قبول نیست و باید ازدواج رسمی و قانونی داشته باشید، و مدارک و مستندات رسمی و قانونی هم در این خصوص ارائه دهید چرا که از این روش سوء استفاده های بسیاری می شود. همچنین از مدت زمان ازدواج شما باید زمان زیادی گذشته باشد و پس از گذشت 4 سال زندگی مشترک و اثبات اینکه به مدت 3 سال در کنار همدیگر زندگی کرده اید، می توانید برای اقامت دائم پیگیری کنید و درخواست دهید.

مهاجرت از طریق تولد

یکی دیگر از روش های مهاجرت به فرانسه، مهاجرت از طریق تولد فرزند محسوب می شود. کودکانی که در فرانسه متولد می شوند دارای تابعیت کشور فرانسه می شوند اما این روش، روش ساده ای به نظر نمی رسد. در این مرحله باید ببینیم کودکان در چه صورت واجد شرایط شهروندی می شوند؟

بر اساس برخی فاکتورها کودکان بـدون هیچ دردسر و دوندگی خاصی تابعیت فرانسه را بـه خود اختصاص می دهند. چنانچه یکی از والدین در فرانسه متولد شده باشد، حتی اگر شهروندی این کشور را نداشته باشد، به فرزند متولد شده آن ها، بلو کارت یا تابعیت کشور فرانسه داده می شود. اگر یکی از والدین قبلاً در الجزایر هم متولد شده باشد این امتیاز به فرزند او داده می شود البته به شرطی که والدین او تا قبل از تاریخ سوم ژوئیه سال 1962 در الجزایر متولد شده باشند. در غیر این صورت اگر پس از آن تاریخ باشد، در این گروه قرار نمی گیرند.

جالب است بدانید یکی از فرآیندهایی که باید انجام شود این است که والدین برای فرزندشان درخواست تابعیت فرانسوی دهند و این موضوع نیازمند شرایط سنی است اما نه هر بازه زمانی که مد نظرشان باشد. در واقع فرآیند مهاجرت به فرانسه، والدین می توانند بین سنین 13 تا 15 سالگی برای دریافت تابعیت فرزندشان اقدام کنند و این موضوع باز هم نیازمند شرایط خاصی است.

این درخواست زمانی مورد بررسی قرار می گیرد که پیش از این شرایطی رعایت شده باشد. یکی از این شرایط آن است که کودک از سن 8 سالگی بیشتر زمان خود را در کشور مقصد که فرانسه است، گذرانده باشد. این موضوع به همین جا ختم نمی شود بلکه لازم است کودک زمان درخواست تابعیت هم در فرانسه مستقر باشد و اینکه خود کودک از داشتن تابعیت کشور فرانسه راضی باشد و در این خصوص تصمیم بگیرد. البته اگر دارای شرایط خاص باشد مثلاً از نظر ذهنی و یا جسمی در حالت طبیعی قرار نداشته باشد، این اقدام می تواند توسط والدین او صورت گیرد.

تا اینجا تنها بخشی از کار انجام شده است. در مرحله بعد یکی از والدین و یا هر دو باید از طرف کودک یک اعلامیه بنویسد و آن را در دو نسخه تهیه کند این اعلامیه باید شامل اطلاعاتی مانند نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، محل تولد کودک و نماینده او باشد.

قطعاً این اقدام با ارائه مدارک و مستندات بسیاری برای مهاجرت به فرانسه، همراه خواهد بود که در ادامه به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم: گواهی تولدی که کمتر از سه ماه از آن گذشته باشد، مدارک شناسایی، مشخصات و عنوان کاری والدین در خارج از کشور،  مدارکی در خصوص اثبات سنوات زندگی کودک در فرانسه، مستنداتی مبنی بر اینکه کودک به صورت مستمر در فرانسه زندگی کرده و 5 سال از 8 سالگی خود را در کشور فرانسه سپری کرده باشد و تمام این مدارک باید به صورت اصل تهیه شود و نه کپی آن.

در طول این فرآیند ممکن است دادگاه از شما بخواهد پزشک را به منظور معاینه به مراکز پزشکی ببرید و گواهی سلامت جسمی و ذهنی او را ارائه دهید. پس از آن یکی دیگر از مراحلی که به منظور دریافت نظر کودک است این است که مجدداً  نظر کودک را در مورد رضایتش از تابعیت فرانسه می پرسند.

افراد جوان نیز شرایط دیگری برای مهاجرت به فرانسه و اخذ بلو کارت خواهند داشت. اگر بالای 18 سال سن داشته باشید، باز هم می توانید برای تابعیت کشور فرانسه اقدام کنید. لازم است که فرد جوان در زمان درخواست در فرانسه مستقر باشد و مدارکی را ارائه دهد که نشان دهد به مدت 5 سال در کشور فرانسه زندگی کرده است.

حتما بخوانید: ویزای فرانسه تضمینی؛ اقامت، توریستی +هزینه+ شرایط

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

روش های مهاجرت به فرانسه بسیار متنوع است و اگر کسب و کار خوبی دارید و به دنبال رشد و پیشرفت و توسعه کسب و کارتان هستید در فرانسه با یک تیر می توانید دو نشان بزنید. به بیانی دیگر با تأسیس شرکت در فرانسه هم می توانید تابعیت این کشور را دریافت کنید و هم می توانید به هدف رشد کاری خود دست پیدا کنید. این سرمایه گذاری می تواند با خرید ملک همراه باشد یا داشتن تمکن مالی بالا و همینطور راه اندازی استارت تاپ‌های خاص.

مهاجرت به فرانسه از طریق خرید ملک

شاید تجربه های سخت در زمینه سرمایه گذاری، شما را نگران بازار پر نوسان ملک در فرانسه کرده باشد. در حالی که اگر قصد مهاجرت به فرانسه را دارید این طور نیست؛ با خرید ملک می توانید پل ارتباطی را برای خود ایجاد کنید، علاوه بر این امتیازات دیگری نیز شامل شما می شود.

هزینه خرید در فرانسه در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی مناسب تر است، از خدمات درمانی می توانید به صورت رایگان استفاده کنید، برای خرید ملک در فرانسه به مدرک زبان نیازی ندارید، از حقوق شهروندی برخوردار می شوید و همراهی با خانواده نیز از دیگر مزایایی است که با خرید ملک در فرانسه می توانید از آن بهره مند شوید.

شاید این سوال برای شما مطرح باشد که هزینه خرید ملک در فرانسه چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت با حداقل 90 هزار یورو امکان خرید ملک در فرانسه برای شما وجود دارد. یکی دیگر از شرایطی که با کمک آن می توانید تابعیت این کشور را دریافت کنید این است که به طور سالانه حداقل دو بار به فرانسه سفر کنید.

مهاجرت به فرانسه
مهاجرت به فرانسه

برخورداری از تمکن مالی

همانطور که اشاره شد از دیگر روش های مهاجرت به فرانسه، داشتن تمکن مالی است. تمکن مالی به معنای خود حمایتی است که به کمک آن می توانید مهاجرت کنید. اگر قصد استفاده از این روش را دارید لازم است تمکن مالی شما به مبلغ 1300 یورو یا معادل بیش از 40 میلیون تومان در ماه، داشته باشید و چنانچه افراد دیگری نظیر خانواده درجه یک به همراه دارید مقداری به این مبلغ اضافه می شود.

در صورتی که این شرایط را دارید، می توانید پس از 5 سال زندگی در فرانسه اقامت دائم و شهروندی را دریافت کنید، می توانید به راحتی به کشورهای های حوزه شینگن سفر کنید، با این روش می توانید کسب و کـار شخصی و مورد علاقه خـود را کسب کنید و حتی امکـان ادامه تحصیل بـرای شما و اعضای خانواده فراهم است.

حتما بخوانید: اخذ ویزای شینگن تضمینی با سریعترین راه و بدون ضمانت

مهاجرت از طریق پناهندگی

اگر به فکر دریافت پاسپورت دوم خود هستید و نام فرانسه هم روی میز گزینه های مقصد قرار دارد، راه های متعددی برای اقدام در زمینه مهاجرت به فرانسه برای شما وجود دارد که البته یکی از خطرناک ترین روش ها، مهاجرت به فرانسه از طریق پناهندگی است.

در این روش پر از ریسک، جان و مال شما و همراهانتان به خطر می افتد و به همین دلیل استفاده از این روش به هیچ عنوان توصیه نمی شود. از آنجا که هیچ چیزی با ارزش تر از سلامت روح و جسم شما نیست و متاسفانه تضمینی برای نتیجه بخش بودن این شیوه وجود ندارد، لازم است مراحل قانونی را طی کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات کلیدی را در اختیارتان قرار دهیم تا با دریافت اطلاعاتی جامع، سنجیدن شرایط فعلی و تجزیه و تحلیل مناسب بتوانید مسیر درستی را در راستای مهاجرت به فرانسه انتخاب کنید. در صورتی که ابهامی برای شما وجود دارد و یا سوالات دیگری مد نظرتان است می توانید با همکاران ما در این موسسه تماس بگیرید. مشاوران ما با برخورداری از تخصص و تجربه لازم آمادگی پاسخگویی به سوالات شما و ارائه هر گونه مشاوره را دارند.

منابع:

منبع 1

منبع 2

مطالب پیشنهادی:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

 

سوالت رو اینجا بپرس

ما در هر ساعتی پاسخگوی شما هستیم

× یوسفی هستم چطور میتونم کمکتون کنم؟