سفریکا بلاگ
safarika blog
مهاجرت به ایتالیا

مهاجرت به ایتالیا خوب است؟ شرایط 2024 هزینه مزایا معایب

مهاجرت به ایتالیا

ایتالیا به خاطر داشتن جاذبه‌های گردشگری دیدنی به عنوان یکی از مقصدهای گردشگری محبوب و جذاب در دنیا شناخته می‌شود. هم چنین این کشور به خاطر آب و هوای خوب، دانشگاه‌های معتبر، هزینه های پایین زندگی، موقعیت کاری خوب  باعث شده که هر ساله افرادی زیادی از سراسر دنیا به این کشور مهاجرت می‌کنند. شما می‌توانید از طریق روش‌های مختلف جهت مهاجرت به ایتالیا اقدام کنید. با ما همراه باشید شما را با بیشتر با شرایط مهاجرت به کشور ایتالیا آشنا کنیم.

مزیت‌های مهاجرت به ایتالیا

اکثر افرادی که به دنبال مهاجرت هستند، به کشور ایتالیا هم فکر می‌کنند. تصور کنید در میلان زندگی می‌کنید و در یک شرکت بزرگ مشغول به فعالیت هستید یا در یکی از دانشگاه‌های رم مشغول تحصیل می‌باشید یا در فلورانس در مورد هنر تحقیق می‌کنید. ایتالیا پر از فرصت است. به علاوه، این کشور مقرون به صرفه می‌باشد و به همین دلیل مهاجرت به ایتالیا وسوسه انگیز است. از مزیت‌های مهاجرت عبارتند از:

  • دارای شرایط آب و هوایی خوب و معتدل
  • پر از جاذبه‌های گردشگری دیدنی و جذاب
  • امکان اخذ ویزای شینگن
  • وضعیت خوب اشتغال و تحصیل
  • بیمه درمانی سراسری
  • هزینه پایین زندگی
  • یکی از کشورهای پیشرفته از نظر تکنولوژی و صنعتی محسوب می‌شود و از این رو دارای فرصت های شغلی زیادی است.

روش‌های مهاجرت به ایتالیا

سالانه تعداد زیادی از مهاجران به کشور ایتالیا جذب می‌شوند. شرایط اقتصادی و همچنین قوانین  سرمایه گذاری های خارجی باعث شده که  بسیاری از افراد خارج از کشور  به دلایل کاری یا تجاری به ایتالیا نقل مکان کنند. ایتالیا همچنین بخشی از اتحادیه اروپا است که همین انتقال به سایر کشورهای عضو را آسان می‌کند. روش‌های مختلفی برای مهاجرت به ایتالیا وجود دارد که شما با توجه شرایط تان می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. برای آشنا شدن با انواع روش‌های مهاجرت به کشور ایتالیا خواندن این بخش را ازدست ندهید‌.

مهاجرت به ایتالیا از طریق کار

شهروندان خارجی که قصد مهاجرت کاری به ایتالیا را دارند ابتدا باید به دنبال یک شغل خوب  و متناسب با مهارت هایشان باشند. بعد از اینکه درخواست کار دادند و در یک شرکت ایتالیایی کار پیدا کردند، مجوز کار یا ویزای کار برای آنها صادر می شود.  شهروند خارجی برای درخواست ویزای کار باید با سفارت یا کنسولگری ایتالیا در کشور خود تماس بگیرد.

هم چنین می‌توانند از کارشناس و افراد متخصص در این زمینه راهنمایی بخواهند‌. مهاجرت به ایتالیا از طریق کار به روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد که یکی از آنها کارآفرینی و خود اشتغالی است. افرادی که میخواهند پس از مهاجرت به کشور ایتالیا، یک کسب و کار کوچک راه‌اندازی کنند‌؛ می‌توانید از طریق اخذ ویزای خوداشتغالی اقدام کنند.

البته دریافت این نوع ویزا مستلزم شرایط خاصی است. شهروندان خارجی علاقه‌مند به مهاجرت به این کشور از طریق مجوز اقامت خوداشتغالی باید بدانند که تعداد محدودی از فعالیت ها وجود دارد که می‌توانند انجام دهند. در این میان صنایع دستی و فعالیت‌های حرفه ای که نیاز به صلاحیت دارد. همچنین برای افرادی که برای ویزای خوداشتغالی ایتالیا اقدام می کنند این امکان وجود دارد که به مشاغل مختلف و فعالیت‌های تجاری بپردازند. مدارک مورد نیاز برای دریافت چنین ویزایی، ارائه مدارکی مبنی بر منابع مالی و صلاحیت کافی در مورد افراد حرفه‌ای است.

مهاجرت به فرانسه
مهاجرت به فرانسه

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

یکی از راحت‌ترین روش‌های مهاجرت به ایتالیا، مهاجرت تحصیلی است. هم‌چنین متقاضیان می‌توانند از طریق تحصیل در ایتالیا، اقدام به اخذ اقامت کنند و از مزیت شهروندی بهره‌مند شوند. به علاوه تحصیل در ایتالیا به دلیل امکان دریافت انواع بورسیه تحصیلی ایتالیا در تمام مقاطع تحصیلی و امکان تحصیل رایگان در ایتالیا مورد توجه بسیاری از دانشجویان در سراسر دنیا قرار گرفته است.

توجه داشته باشید متقاضیان برای تحصیل در ایتالیا باید مدرک زبان ایتالیایی(  حداقل در سطح  ( b2یا مدرک زبان انگلیسی ( تافل یا آیلتس) ارائه بدهند. هم چنین جهت اخذ پذیرش در برخی از دانشگاه‌های این کشور باید در آزمون ورودی به دانشگاه ایتالیا شرکت کنند. از دانشگاه‌های معتبر و مشهور این کشور میتوان به دانشگاه میلان، دانشگاه پادوا، دانشگاه بولونیا، دانشگاه پلی تکنیک میلان و دانشگاه ساپینزا رم اشاره کرد.

مهاجرت به ایتالیا
مهاجرت به ایتالیا

مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری

ایتالیا با تولید ناخالص داخلی حدود 2 تریلیون دلار، سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو و هشتمین اقتصاد بزرگ در جهان است (IMF، 2016). بازار داخلی آن با جمعیتی بیش از 60 میلیون نفر و سرانه تولید ناخالص داخلی بیش از 30000 دلار فرصت های تجاری متعددی را ارائه می دهد. یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری است. افرادی که قصد دریافت ویزای سرمایه‌گذاری  را دارند می‌توانند از طریق سرمایه‌گذاری در یکی از موارد زیر اقدام به اخذ ویزای ایتالیا کنند:

  • ثبت شرکت
  • خرید اوراق قرضه دولتی
  • راه‌اندازی یک کسب و کار جدید
  • با کمک خیرخواهانه امکان اخذ ویزای سرمایه‌گذاری وجود دارد.

توجه داشته باشید که در کشور ایتالیا امکان سرمایه‌گذاری در ملک و مستغلات وجود ندارد. طبق قوانین جدید دولت ایتالیا در سال ۲۰۱۸ حداقل میزان سرمایه گذاری از یک میلیون یورو به ۵۰۰۰۰۰ یورو برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فعال در این کشور و از ۵۰۰۰۰۰ یورو به ۲۵۰۰۰۰ یورو برای سرمایه‌گذاری در استاراپ کاهش پیدا کرد. افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در کشور ایتالیا را دارند می‌توانند با افراد متخصص و مجرب در این زمینه مشورت کنند تا بهترین روش را به آنها معرفی کنند.

مهاجرت به ایتالیا
مهاجرت به ایتالیا

مهاجرت توریستی به ایتالیا

افرادی که از اتحادیه اروپا هستند برای سفر به کشور ایتالیا فقط به یک پاسپورت و شناسنامه نیاز دارند. اما افرادی که در اتحادیه اروپا نیستند باید حتما جهت اخذ ویزای توریستی اقدام کنند. این ویزا برای افرادی که قصد گردشگری در این کشور را دارند صادر می‌شود‌. جالب است بدانید شما با دریافت ویزای توریستی ایتالیا می‌توانید به سایر کشورهای شنگن هم سفر کنید. هم چنین بهتر است جهت اخذ ویزای ایتالیا دو هفته الی شش ماه قبل از سفر اینکار را از طریق سفارت کشور ایتالیا انجام دهید. توجه داشته باشید که با اخذ این ویزا امکان تحصیل یا کار وجود ندارد و فقط می‌توانید از جاذبه‌های دیدنی این کشور دیدن کنید.

مهاجرت به ایتالیا از طریق همراه

مهاجرت به ایتالیا از طریق همراه دارای بخش بندی مختلفی است. به طور مثال اگر فرزند شما کمتر از هجده سال سن داشته باشد می‌تواند همراه شما وارد کشور ایتالیا شود. اما اگر بالای هجده سال سن داشته باشد باید خود فرد شخصاً جهت دریافت مجوز اقدام کند. توجه داشته باشید افرادی که از طریق سرمایه گذاری وارد این کشور می‌شوند می‌توانند از این ویزا استفاده کنند. یکی از نکات مهم که باید در مورد مهاجرت به کشور ایتالیا از طریق همراه بدانید، کار و تحصیل فرد است. فرزند شما می‌تواند به راحتی در این کشور تحصیل کند و از امکانات آن بهره‌مند شود. اما برای کار همسرتان داشتن مجوز الزامی است.

مهاجرت به ایتالیا از طریق تولد فرزند

یکی از روش‌های مهاجرت به ایتالیا از طریق تولد فرزند است. به طوری کلی اخذ تابعیت از طریق تولد فرزند به دو شکل تابعیت بر اساس خون و تابعیت بر اساس خاک صورت می‌گیرد. در کشور ایتالیا اخذ تابعیت بر اساس سیستم خون می‌باشد. برای اینکه فرزند متولد شده تابعیت ایتالیا را دریافت کند باید یکی از والدین تابعیت این کشور را داشته باشد.

مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج

در صورتی که فردی با شهروند ایتالیایی ازدواج کند و در خارج از کشور باشد سه سال بعد از ازدواج و در صورتی که داخل کشور ایتالیا باشد دوسال بعد از تاریخ ازدواج، می‌تواند تابعیت ایتالیا را دریافت کند. توجه داشته باشید اگر در این مدت صاحب فرزند شوید یا کودکی را به فرزندخواندگی بپذیرید این مدت نصف می‌شود.

راحت‌ترین روش مهاجرت به ایتالیا

در بخش قبلی شما را با انواع روش های مهاجرت به ایتالیا آشنا کردیم. یکی از سوالاتی که متقاضیان همیشه می‌پرسند این است که راحت ترین روش مهاجرت به کشور ایتالیا کدام است؟ پاسخ به این سوال برای هر فردی متفاوت است. هر شخصی با توجه به شرایطی که دارد می‌تواند بهترین روش را برای مهاجرت به این کشور انتخاب کند. متاسفانه برخی از افراد با مشورت با افراد غیر حرفه‌ای تصمیم به مهاجرت از طریق پناهندگی می‌گیرند. مهاجرت از طریق پناهندگی یکی از روش های اشتباه و خطرناک است که اصلا پیشنهاد نمی‌شود.

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا یکی از بهترین روش های مهاجرت به این کشور است. زیرا مدت زمان اخذ اقامت ایتالیا حداقل ده سال است که فرد پنج سال آن را از طریق تحصیل و پنج سال دیگر را از طریق کار و زندگی می‌گذارند و میتواند بعد از آن اقدام به دریافت اقامت این کشور کند. یکی دیگر از بهترین روشهای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری( ثبت شرکت) است‌. ثبت شرکت در این کشور با روش‌ها و بودجه‌های مختلفی انجام می‌شود و ازاین رو افراد با بودجه‌های متغیر می‌توانند اقدام به ثبت شرکت کنند.

مهاجرت به ایتالیا
مهاجرت به ایتالیا

بهترین شهرها در ایتالیا برای مهاجرت کدام هستند؟

کشور ایتالیا به خاطر جاذبه‌های دیدنی، شرایط اقتصادی خوب، هزینه پایین زندگی، امکان تحصیل وغیره به عنوان یکی از کشورهای مهاجر پذیر شناخته می‌شود. این کشور دارای شهرهای زیادی است که برخی از آنها به خاطر شرایط خوب بیشتر مورد توجه مهاجران قرار گرفته‌اند که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم.

رم

رم پایتخت ایتالیا و یکی از بزرگترین شهرهای این کشور به شمار می‌رود. این شهر دارای شرایط ایده‌آلی برای افرادی است که به دنبال تحصیل و کار می‌گردند و از این رو در بین مهاجران محبوبیت زیادی دارد.

میلان

شهر میلان به عنوان قطب اقتصادی، گردشگری، تجاری، سیاسی و فرهنگی مشهور است و افرادی که به دنبال کار در ایتالیا هستند می‌توانند این شهر را انتخاب کنند.

ونیز

این شهر موقعیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد و برای افرادی که قصد مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه‌گذاری را دارند، بهترین انتخاب است.

کلام آخر

در این مقاله به روش‌های مهاجرت به کشور ایتالیا اشاره کردیم. همانطور که مطالعه کردید متقاضیان می‌توانند از طریق تحصیل، کار، سرمایه‌گذاری، ازدواج، تولد فرزند و همراه به کشور ایتالیا مهاجرت شوند. انتخاب بهترین روش برای مهاجرت به شرایط فرد بستگی دارد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم حتما جهت مهاجرت به ایتالیا به افراد مجرب و کاربلد در این زمینه مراجعه کنید.

منبع 1 

منبع 2

مطالب پیشنهادی:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

 

سوالت رو اینجا بپرس

ما در هر ساعتی پاسخگوی شما هستیم

× یوسفی هستم چطور میتونم کمکتون کنم؟