سفریکا بلاگ
safarika blog
ویزای توریستی کانادا

10 مدارک مورد نیاز ویزای کانادا توریستی

راهنمای کامل مدارک مورد نیاز ویزای کانادا توریستی

امروزه کانادا به یکی از محبوب‌ترین و پربازدیدترین کشورهای جهان تبدیل شده است و افرادی زیادی متقاضی سفر به این کشور بی‌نظیر و بازدید از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی آن هستند. اگر شما نیز قصد دارید برای تفریح یا پیوستن به خانواده یا اقوام خود به کانادا سفر کنید، ویزای توریستی کانادا می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای کسب مجوز ورود به این کشور باشد. در این شرایط پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید  تا با کسب اطلاعات جامع و دقیق از مدارک ویزای کانادا توریستی، شانس خود را برای دریافت این مجوز افزایش دهید.

ویزای توریستی کانادا

کانادا کشوری توسعه یافته و زیبا با جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیر است و همواره یکی از اولویت‌های گردشگران سراسر دنیا بوده است. در عین حال، کانادا از سطح امنیت بسیار بالایی برخوردار بوده و قوانینی را برای ورود افراد به این کشور در نظر گرفته است که رعایت آن‌ها برای اجازه ورود و اقامت در این کشور الزامی است. ویزای توریستی یکی از این الزامات است که توسط دولت کانادا به بازدیدکنندگانی که قصد دارند برای مقاصد گردشگری به این کشور وارد شود، اعطا خواهد شد. درواقع ویزای توریستی کانادا نوعی ویزای فرعی بوده و به عنوان ویزای اقامت موقت کانادا شناخته می‌شود.انواع ویزای کانادا

مدارک مورد نیاز ویزای توریستی کانادا

مدارک نقش مهمی در تعیین مدت زمان مورد نیاز برای طی کردن روند ارائه درخواست ویزای توریستی کانادا دارند؛ بنابراین لازم است که دقت کافی را برای آماده‌سازی و تکمیل این مدارک به کار ببرید. بدین منظور در ادامه می‌توانید فهرستی از رایج‌ترین مدارک ویزای کانادا توریستی مشاهده کنید:

  • پاسپورت

یکی از اصلی‌ترین مدارک ویزای کانادا توریستی، پاسپورت معتبری است که باید حداکثر تا شش ماه پس از ورود به کانادا، اعتبار داشته باشد.

  • مدارک هویتی

شما باید مدارک هویتی مانند شناسنامه یا کارت ملی خود را هنگام ارائه درخواست ارائه کنید تا سفارت از شرایط ملیتی و سنی شما اطلاع پیدا کنید.

  • عکس

لازم است که مطابق با به‌روزترین شرایط اعلام شده از سمت سفارت کانادا، سه قطعه عکس جدید به درخواست ویزا پیوند کنید.

پیکاپ ویزا کانادا

  • فرم درخواست

جدیدترین فرم‌های درخواست ویزای توریستی را از سفارت کانادا دریافت کرده و با نهایت دقت نسبت به تکمیل و امضای آن‌ها اقدام کنید.

  • اطلاعات سفر

لازم است که برنامه سفر خود را با جزئیات کامل به سفارت کانادا ارائه دهید؛ در این شرایط ارائه مدارکی از جمله بلیت هواپیما، مدرک رزرو هتل یا محل اقامت و…، اجباری است. به طور کلی دولت کانادا باید از زمان ورود و خروج شما و همچنین محل اقامت شما در طول دورانی که در کانادا هستید، به طور دقیق اطلاع داشته باشد و از تضمین بازگشت شما پس از اتمام اعتبار ویزای توریستی، اطمینان حاصل کند.

  • گواهی اثبات وضعیت مدنی

این مدرک شامل مجوزها و گواهی‌هایی از اداره پلیس است که عدم وجود سوابق جنایی برای شما را تائید می‌کند؛ بنابراین لازم است که سریعاً نسبتاً به اخذ گواهی عدم سو پیشینه اقدام کنید.

  • گواهی سلامت

شما باید ضمن انجام معاینات پزشکی، ثابت کنید که از هیچ بیماری مزمنی رنج نمی‌برید و پس از سفر به کانادا، دچار مشکل نخواهید شد.

  • تمکن مالی

شما باید از بودجه کافی برای تأمین هزینه‌های خود در مدت زمان اقامت در کانادا برخوردار باشید؛ در این شرایط لازم است که مدارکی را به سفارت کانادا ارائه دهید که وجود مبالغی را مطابق با شرایط اخذ ویزای توریستی کانادا، در حساب بانکی شما یا فرد حمایت‌کننده از شما، تائید کند.

  • دعوت‌نامه

اگر توسط یکی از دوستان، خانواده یا اقوام خود در کانادا دعوت شده‌اید، لازم است که دعوت‌نامه را به فرم درخواست ویزای توریستی، پیوست کنید.

  • انگیزه نامه

درواقع شما باید طی یک نامه هدف و انگیزه خود را از سفر به کانادا بیان کرده و مدت زمان و برنامه سفر خود را نیز برای سفارت کانادا شرح دهید.

مدارک مورد نیاز ویزای کانادا توریستی
مدارک مورد نیاز ویزای کانادا توریستی

نکات مهم مدارک ویزای توریستی کانادا

باید توجه داشته باشید که کانادا سیاست‌های ویژه‌ای را برای صدور ویزای توریستی کانادا در نظر می‌گیرد؛ در این شرایط درصورتی‌که مدارک شما کاملاً تکمیل نبوده و یا اشتباه باشند، درخواست شما با تأخیر و تعویق یا لغو مواجه خواهد شد. درنهایت رد ویزا توسط اداره امنیت مرزی کانادا لحاظ شده و بر مدت زمان ویزا و درخواست‌های ویزای شما در آینده، تأثیر منفی خواهد داشت. بنابراین از واجد شرایط بودن خود برای ارائه درخواست ویزای توریستی اطمینان حاصل کرده و جنبه‌های مختلف از جمله سن، گواهی پزشکی و… را متناسب با معیارهای ارائه شده از سفارت کانادا، مطابقت دهید. در این شرایط توجه به نکات زیر می‌تواند برای شما مفید باشد:

  • افراد زیر 18 سال واجد شرایط ارائه درخواست ویزای توریستی کانادا نیستند و بدون همراهی والدین و قیم قانونی، اجازه ورود به کانادا را ندارند. بنابراین ارائه درخواست و مدارک والدین و قیم برای اخذ ویزای توریستی برای این افراد ضروری است.
  • همان‌طور که قبل از این اشاره شد، ارائه مدارک سلامتی برای اخذ ویزای توریستی کانادا الزامی است؛ در این شرایط شما نباید هیچ بیماری زمینه‌ای مزمنی داشته باشید. در غیر این صورت لازم است که اطلاعات کامل بیماری خود را به سفارت اطلاع داده و ضمن انجام معاینات پزشکی، منتظر پاسخ از سفارت مبنی بر رد یا موافقت با درخواست خود باشید.
  • حتماً از کیفیت عکس‌های خود اطمینان حاصل کنید و عکس‌هایی با کیفیت بالا و جزئیات دقیق و بدون تاری یا ابهام ارائه کنید.
  • حتماً پیش از ارائه درخواست ویزای توریستی کانادا، تمام هزینه‌های مربوط به اخذ ویزا را پرداخت کرده و مدارک و فیش‌های پرداختی را ضمیمه درخواست خود کنید.
  • به طور کلی دو ماه قبل از زمان مورد نظر خود برای ورود به کانادا، نسبت به اخذ ویزای توریستی اقدام کنید تا بتوانید بدون تأخیر و مشکل در زمان تعیین شده وارد این کشور شوید.
  • موجودی بانکی که برای تمکن مالی ویزای کانادا استفاده می‌کنید را همواره تا زمان دریافت ویزا حفظ کرده و از انجام تراکنش از حساب بانکی مذکور خودداری کنید.

مدارک لازم برای پیگیری ویزای توریستی کانادا

پس از اینکه درخواست و مدارک ویزای کانادا توریستی را با موفقیت به سفارت این کشور ارائه کردید، اکنون لازم است که در بازه زمانی حداقل 30 روزه، منتظر پاسخ از سمت سفارت این کشور باشید. در این مدت می‌توانید وضعیت درخواست خود را با ارائه برخی مدارک و اطلاعات پیگیری کنید؛ این مدارک عبارت‌اند از:

  • شماره پاسپورت
  • شماره درخواست

بدین ترتیب می‌توانید به وب‌سایت سفارت کانادا مراجعه کرده و وضعیت ویزای خود را با ارسال شما درخواست، پیگیری کنید.

علاوه بر این گزینه دیگری نیز برای پیگیری ویزای کانادا وجود دارد که عبارت است از:

  • ارائه نام، تاریخ تولد و شماره درخواست

بدین ترتیب می‌توانید به سامانه درخواست ویزا مراجعه کرده و با ارائه نام مذکور در فرم درخواست ویزا و تاریخ تولد و شماره پاسپورت و درخواست، وضعیت موافقت یا رد ویزای خود را از طریق سایت سفارت پیگیری کنید.ویزای کانادا

تمکن مالی ویزای توریستی کانادا

درواقع هیچ مبلغ مشخصی برای میزان دقیق بودجه مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی کانادا وجود ندارد؛ با این حال لازم است که حین ارائه مدارک ویزای کانادا توریستی، گواهی ارائه دهید که اثبات کند منابع کافی برای سفر به این کشور را دارید. در این شرایط نباید هیچ مبلغ بالایی به حساب شما وارد شده باشد، مگر اینکه دلیل موجهی برای آن داشته باشید. این گواهی برای اختصاص بودجه برای پوشش هزینه‌های شما در مدت زمانی است که در کانادا هستید و می‌تواند متناسب با اهداف شما، چیزی حدود 3000 دلار به صورت ماهیانه باشد.

سخن پایانی

خوشحالیم که تا انتهای مطلب با ما همراه بودید؛ درنهایت ممکن است متوجه شده باشید که فرآیند اخذ و آماده‌سازی مدارک ویزای کانادا  توریستی، روندی چالش‌برانگیز بوده و ملزم به به‌کارگیری دقت و احتیاط بالایی است. حتی در برخی شرایط، وجود نقص در مدارک می‌تواند ویزای شما را به تعویق انداخته یا به طور کلی لغو کند. بنابراین با مرور و کنترل مطالب ذکر شده، اطمینان حاصل کنید که تمام جزئیات را به دقت بررسی کرده و درخواست خود را با مدارک کامل ارائه می‌کنید. درنهایت اگر به دریافت راهنمایی بیشتری در زمینه مهاجرت و دریافت ویزای توریستی کانادا نیاز دارید، می‌توانید همین حالا با مشاوران باتجربه ما تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

  • تمکن مالی ویزای توریستی کانادا چقدر است؟

مقدار مشخصی ندارد اما متناسب با مدت زمان سفر و به‌روزترین شرایط، می‌توان چیزی حدود 3000 دلار در ماه برای تمکن مالی ویزای توریستی کانادا در نظر گرفت.

  • آیا برای دریافت ویزای توریستی کانادا باید بلیت هواپیما بگیریم؟

بله؛ با این کار شما ثابت می‌کنید که چه زمانی به کانادا وارد و چه زمانی از آن خارج می‌شوید؛ در این شرایط بهتر است بلیت‌های قابل استرداد تهیه کنید تا امکان بازگشت وجه در صورت عدم تائید ویزا، برای شما وجود داشته باشد.

  • آیا می‌توانم با ویزای توریستی کانادا به آمریکا سفر کنم؟

این امکان به سادگی برای شما فراهم نمی‌شود و پیش از ورود به آمریکا باید ویزای این کشور را دریافت کنید که در این صورت ارائه درخواست از کشور محل سکونت، شانس بیشتری برای موفقیت خواهد داشت.

  • برای اخذ ویزای توریستی کانادا باید چه مدارکی داشته باشم؟

به طور کلی شما باید پاسپورت داشته باشید، از سلامتی کامل برخوردار باشید، سابقه کیفری نداشته باشید، بودجه کافی برای اقامت در کانادا را داشته باشید، بلیت رفت و برگشت داشته باشید و برنامه سفر خود را مشخص کنید.

مطالب پیشنهادی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

 

سوالت رو اینجا بپرس

ما در هر ساعتی پاسخگوی شما هستیم

× یوسفی هستم چطور میتونم کمکتون کنم؟