سفریکا بلاگ
safarika blog
ویزای کانادا

7 ویژگی مهم عکس ویزای کانادا

ویژگی های عکس ویزای کانادا

کشور کانادا یکی از کشورهایی است که بیشترین متقاضی را برای مهاجرت و یا مسافرت دارد. برای درخواست ویزای کانادا نیاز به ارائه یک سری مدارک دارید. یکی از اصلی‌ترین و مهمترین مدارک برای دریافت ویزا، دو قطعه عکس است. البته ارائه عکس برای دریافت ویزا آنقدرها که ممکن است فکر کنید ساده نیست.

عکس ویزای کانادا
عکس ویزای کانادا

اینکه می‌گوییم ساده نیست، به معنی سخت بودن مراحل آن نیست؛ بلکه به این معنی است که شما هر عکسی و با هر ویژگی‌هایی را نمی‌توانید برای دریافت ویزا ارائه دهید؛ این عکس باید دارای ویژگی‌های خاصی باشد. ما در این مقاله می‌خواهیم این موضوع را به طور دقیق‌تر بیان کنیم. با ما همراه باشید.

 

مشخصات دقیق عکس برای درخواست ویزای کانادا

یکی از مواردی که برای عکس‌های مخصوص دریافت ویزا باید حتماً رعایت شود، ویژگی‌های مربوط به اندازه سر است. در ابتدا باید بگوییم اندازه کلیه قاب و کادربندی عکس شما، باید به میزان حداقل ۳۵ میلیمتر در ۴۵ میلیمتر باشد. حال این عکس باید بتواند نمای قسمت جلوی سر شما را به طور کامل نشان دهد. صورت شما باید در وسط عکس قرار گرفته و عکس از قسمت بالای شانه‌ها باید شروع شود.

اندازه‌ای که در عکس برای سر در نظر گرفته می‌شود، از قسمت چانه تا قسمت تاج سر باید بین ۳۱ میلیمتر تا ۳۶ میلیمتر باشد. در واقع تاج سر قسمت بالایی سر است. قسمتی از سر که بخش ابتدایی جمجمه است را تاج سر می‌گویند. تمامی این مواردی که گفته شد بسیار مهم هستند؛ زیرا کوچکترین مغایرتی میتواند در رد درخواست شما تاثیرگذار باشد. نکته مهم دیگری که باید مد نظر قرار دهید، حالت صورت است.

اول اینکه صورت باید کاملاً در مقابل دوربین قرار گرفته باشد؛  یعنی بخش مربعی دوربین و صورت باید کاملاً در مقابل هم باشند. همچنین حالات احساسی صورت شما در عکس بسیار مهم است. در واقع چهره شما در تصویر باید کاملا به حالت خنثی و معمولی باشد. هیچ گونه خنده و یا اخمی نباید در چهره شما بوده و دهان کاملاً باید بسته باشد. همچنین چشم‌های شما نیز باید کاملاً باز باشند.

هر گونه بسته یا ریز شدن چشم حتی اگر خیلی جزئی باشد، ممکن است منجر به رد درخواست شما شود. کیفیت عکس در مورد پذیرش قرار گرفتن درخواست شما تاثیر زیادی دارد؛ بنابراین حتماً یک عکس باکیفیت ارائه دهید. بهتر است عکس بر روی یک کاغذ ساده چاپ شود. رزولوشن عکس باید ۳۰۵ dpi، حجم آن بین ۶۰ تا ۲۴۰ کیلوبایت و ابعاد آن ۴۲۰ ×۵۴۰ باشد. از دیگر مواردی که حتما باید رعایت کنید این است که عکس‌ها حتماً باید یا رنگی یا سیاه و سفید باشند.

پس زمینه عکس‌ها یا باید سفید بوده و یا به طور کلی رنگ روشن داشته باشد. همچنین پس زمینه با هر رنگی که باشد باید به گونه‌ای باشد که تفاوت صورت و پس زمینه کاملاً مشخص باشد. در واقع نباید اینطور به نظر برسد که صورت و پس زمینه در هم ادغام شوند؛ بلکه تفکیک و جدا بودن این دو باید کاملاً مشخص باشد. چهره شما در عکس باید به طور کامل، واضح و مشخص باشد. همانطور که می‌دانید برای درخواست ویزا باید دو قطعه عکس ارائه دهید. این دو قطعه عکس باید حتماً یکسان بوده و متعلق به ۶ ماه گذشته باشند.

عکس ویزا کانادا
عکس ویزای کانادا

اگر عکس شما از نوع دیجیتال است، باید به همان حالت بوده و هیچ گونه تغییری نباید بر روی آن اعمال شود. افرادی که از عینک طبی استفاده می‌کنند، نیازی نیست نگران عینک خود باشند. شما می‌توانید از عینک طبی خود استفاده کنید؛ البته به این شرط که عینک شما رنگی نباشد و همچنین چشم‌های شما باید از زیر عینک با وضوح کامل مشاهده شود. در واقع باید فریم عینک به گونه‌ای باشد که هیچ یک از نقاط چشم شما را نپوشاند.

اما مطمئنا لازم به گفتن نیست که استفاده از عینک آفتابی مجاز نیست.

از طرفی مدل موهای شما باید به گونه‌ای باشد که چهره شما و گردی صورتتان به طور کامل مشخص بوده و تغییری در آن ایجاد نشود؛ یعنی موهای شما نباید جلوی صورت شما بیاید. شما می‌توانید موها را یا از پشت بسته و یا در کنار صورت خود رها کنید. اما باز هم تأکید می‌کنیم که ذره‌ای از موهای شما نباید کوچکترین قسمتی از صورتتان را بپوشاند.

همچنین سعی کنید از لوازم آرایشی استفاده نکنید. اگر هم به هر دلیل مجبور هستید از لوازم آرایشی استفاده کنید، باید طوری باشد که تغییری در ظاهر عادی و واقعی شما ایجاد نکند؛ در واقع چهره شما باید با واقعیت اصلی خود در عکس نمایان باشد. در خصوص پوشیدن روسری یا مقنعه اگر مجبور هستید که سر خود را بپوشانید، باز هم باید حواستان باشد که تمام گردی صورت شما واضح باشد. هیچ کدام از اجزای صورت شما نباید پنهان باشند‌.

مورد دیگری که باید در گرفتن عکس ویزا مد نظر قرار دهید این است که فوکوس عکس باید مناسب باشد؛ نه یعنی نه خیلی دور و نه خیلی نزدیک باشد. نوری که در عکاسی وجود دارد باید به صورت کاملا یکنواخت پخش شده باشد. هیچ گونه سایه‌ای نباید در تصویر وجود داشته باشد. همچنین هیچ گونه تابش نور خیره‌کننده‌ای قابل قبول نیست. از طرفی انعکاس فلاش دوربین نیز نباید در عکس مشخص باشد.

انواع ویزای کانادا
عکس ویزای کانادا

برخی از عکاسی‌ها با روتوش‌های غیرطبیعی رنگ پوست را تغییر می‌دهند. اما این کار برای درخواست ویزا به هیچ وجه قابل قبول نیست. رنگ پوست شما در عکس باید به رنگ طبیعی آن باشد. هیچ گونه تیره‌تر یا روشن‌تر شدن رنگ پوست مورد قبول نخواهد بود. در نهایت یکی از عکس‌ها باید پشت‌نویسی شوند. در پشت عکس باید نام کامل فرد و تاریخی که در آن عکس گرفته شده است نوشته شوند. حواستان باشد تاریخی که مد نظر است، تاریخ گرفته شدن عکس است، نه تاریخ چاپ شدن آن. در انتها باید امضای ضامن و تاریخ امضا نیز به آن افزوده شود.

 

ویژگی های دقیق عکس ویزای کانادا برای کودکان

عکس ویزای کانادا برای کودکان نیز باید همانند بزرگسالان دارای شرایط و ویژگی‌هایی باشد. البته تمام مواردی که قبل از این به آنها اشاره کردیم، در مورد کودکان نیز صدق می‌کنند؛ اما موارد دیگری را نیز باید مد نظر قرار دهید. نکته اول اینکه عکس ویزا باید به گونه‌ای باشد که سر و شانه‌های کودک در آن مشخص باشند.

همچنین اگر کودک شما بسیار کوچک است و مجبور به بغل کردن او هستید، باید به گونه‌ای او را بغل کنید که دست شما در عکس معلوم نباشد. همچنین از آنجایی که کودکان به دلیل بازی و یا آرام نگرفتن ممکن است دست‌های خود را زیاد تکان دهند، حواستان باشد دست خود کودک نیز نباید در عکس نمایان باشد. برای عکس گرفتن از نوزاد باید او را بر روی صندلی ماشین قرار دهید. همچنین روی صندلی و پشت سر نوزاد باید یک پتوی سفید قرار دهید.

چهره نوزاد نیز همانند چهره بزرگسالان باید در عکس کاملا خنثی باشد. احتمالاً این موضوع سخت‌تر و زمان‌برتر باشد، اما باید حتماً هنگامی عکس گرفته شود که هیچ گونه گریه یا خنده‌ای بر روی چهره نوزاد نمایان نباشد. وجود سایه نیز یکی از ممنوعیت‌های عکس است. دقت کنید که هیچ گونه سایه‌ای نباید در عکس مشخص باشد. چه در صورت، شانه و یا اطراف گوش‌ها و چه در پس زمینه عکس، از عدم وجود هرگونه سایه‌ای مطمئن شوید.

 

سخن پایانی

دریافت ویزای کانادا نیاز به طی کردن مراحل و ارائه مدارکی دارد. گرفتن و ارائه عکس، یکی از اصلی‌ترین مراحل است. این عکس باید دارای ویژگی‌هایی باشد که در این مقاله به تمامی آنها اشاره کردیم. اما بهتر است قبل از هر گونه اقدامی، اطلاعات دقیق در مورد مراحل دریافت ویزا را از آژانس مهاجرتی سفریکا دریافت نمایید.

منبع

مطالب پیشنهادی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

 

سوالت رو اینجا بپرس

ما در هر ساعتی پاسخگوی شما هستیم

× یوسفی هستم چطور میتونم کمکتون کنم؟