سفریکا بلاگ
safarika blog
شرایط اخذ ویزای فرانسه

10 شرایط اخذ ویزای فرانسه

شرایط اخذ ویزای فرانسه

یکی از اولین و سخت‌ترین مراحل برای سفر به کشور فرانسه اخذ ویزای فرانسه است که در این کشور بر خلاف سایر کشورهای عضو شینگن گرفتن آن اندکی دشوار است. در ایران دو مسیر برای اخذ ویزای فرانسه وجود دارد که یکی از آنها مراجعه حضوری به سفارت این کشور در ایران است و دیگری که به دلیل افزایش درخواست‌ها برای اخذ ویزا  تعیین شده است اقدام از طریق شرکت VFS گلوبال می‌باشد.

نوع ویزای مورد نیاز به مدت و هدف اقامت فرد در فرانسه بستگی دارد که می‌تواند با اهداف گردشگری، اهداف حرفه‌ای، تحصیلی و یا اهداف خانوادگی انجام گیرد. برای اقامت‌های 90 روزه و یا کمتر از آن فرد بایستی برای اخذ ویزای کوتاه مدت فرانسه اقدام کند که البته قوانین و انواع ویزاهای مورد نیاز برای فرد بسته به منطقه‌ای از فرانسه که قصد بازدید از آن را دارد متفاوت است.

  • برای قلمرو اروپایی (سرزمین اصلی فرانسه)، فرانسه از مقررات شینگن مربوط به منطقه شینگن پیروی می‌کند و ویزای شینگن یکنواخت کوتاه مدت صادر می‌کند.
  • برای سرزمین‌های غیر اروپایی، فرانسه ویزای ملی کوتاه مدت صادر می‌کند.
شرایط اخذ ویزای فرانسه
شرایط اخذ ویزای فرانسه

برای اقامت بیش از 90 روز نیز فرد بایستی از طریق اخذ ویزای ملی بلند مدت این کشور اقدام کند که مجددا مقررات و انواع ویزاها با توجه به مدت و هدف اقامت در سرزمین‌های اروپایی یا غیر اروپایی فرانسه متفاوت است. مقررات مربوط به ویزای طولانی مدت را می‌توان در کد مربوط به ورود و اقامت اتباع خارجی و حق پناهندگی که فقط به زبان فرانسه است بررسی کرد.

شرایط اخذ ویزای فرانسه

به منظور اخذ ویزای فرانسه، ابتدا باید نسبت به دریافت وقت سفارت فرانسه به صورت آنلاین از طریق سایت رسمی دولت فرانسه اقدام کنید. بدین منظور، لازم است یک حساب کاربری در وب سایت دولت فرانسه ایجاد کنید تا بتوانید فرم درخواست ویزا و یا بارگذاری تمامی مدارک مورد نیاز را به صورت آنلاین از طریق این حساب کاربری پیش ببرید.

دقت داشته باشید که هر گونه خطا در پر کردن فرم ویزا ممکن است وقت سفارتی که گرفته‌اید را رد کند، پس، بهتر است شما عزیزان با مراجعه به موسسه‌های معتبر مهاجرتی و کمک گرفتن از راهنمایی و مشاوره‌های وکیل مهاجرت فرانسه بسته به موقعیت خود، از شرایط ویزا، هزینه‌های ویزا و مدارک پشتیبانی مورد نیاز آگاهی پیدا کنید تا از هر نوع احتمال رد شدن و یا ریجکتی ویزا در امان بمانید.

سپس لازم است به سفارت فرانسه بر اساس وقت قبلی مراجعه کرده و مدارک خود را ارائه و مراحل انگشت نگاری را طی کنید و پس از آن در انتظار دریافت پاسخ ویزای خود بمانید. شما عزیزان بعد از اطمینان  و کسب آگاهی کافی از شرایط اخذ ویزای فرانسه کافیست مراحل زیر را طی کنید.

یکی از مهمترین مراحل و شرایط اخذ ویزای فرانسه در کنار داشتن شرایط سنی، تاهل و نیز کامل بودن مدارک، گرفتن ویزای شینگن است، در صورتیکه که فرد و حتی اعضای خانواده سرپرست خانواده که ویزای شینگن نداشته باشند درخواست آنها برای گرفتن ویزای فرانسه رد خواهد شد. اخذ ویزای شینگن فرانسه دارای مراحل و البته ملزم به ارائه مدارکی است که در ادامه مطلب به طور دقیق به آنها خواهیم پرداخت.

دقت داشته باشید که هر چه بیشتر بتوانید مدارکی دال بر وابستگی‌های خود به کشور مبداء  از جمله وابستگی به خانواده، توانایی و تمکن مالی کافی برای تامین هزینه‌های سفر خود و نیز مدارکی که نشان دهد سابقه سفرهای متمادی به کشورهای عضو شینگن دارید را به افسر ویزا  ارائه دهید بهتر خواهید توانست وی را به موافقت با درخواست ویزای خود متقاعد سازید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای شینگن فرانسه

مدارک قانونی هنگام درخواست ویزای کوتاه مدت فرانسه به شرح زیر است:

فرم درخواست ویزای فرانسه: که بایستی این فرم را به صورت آنلاین پر کرده و بعد از اطمنیان از صحت اطلاعات وارد شده پرینت گرفته و و در پایان آن را امضا کنید.

دو قطعه عکس پاسپورت: عکس‌ها باید یکسان باشند و مطابق با شرایط و مشخصات عکس برای درخواست ویزای شینگن فرانسه گرفته شوند.

ارائه پاسپورت معتبر: اطمینان حاصل کنید که اعتبار  پاسپورت شما بیش از 10 سال نیست و اعتبار آن حداقل سه ماه بیشتر از تاریخی است که قصد دارید فرانسه و کل قلمرو شنگن را ترک کنید.

کپی ویزای قبلی: اگر تا به حال ویزای فرانسه، قلمرو شینگن یا کشور دیگری در جهان داشته‌اید، کپی این ویزاها را به سفارت/کنسولگری ارائه دهید.

بیمه سلامت مسافرتی فرانسه: شما باید مدرکی ارائه دهید که نشان دهد بیمه پزشکی دارید که هر گونه مشکل بهداشتی را که در فرانسه با آن مواجه می‌شوید پوشش می‌دهد. این سند ارائه شده باید نه تنها فرانسه، بلکه کل قلمرو شینگن را با حداقل 30000 یورو پوشش دهد.

ارائه نامه‌ای که اهدافتان از این سفر را مشخص می‌کند: در این نامه به طور واضح و صادقانه در رابطه با هدفتان از ورود به فرانسه، جزئیات سفرتان به این کشور، و این که  در طول اقامت مجاز خود در اینجا چه خواهید کرد اطلاعاتی را ارائه می‌دهید.

برنامه سفر رفت و برگشت پرواز: اگر قصد دارید از طریق هوایی وارد فرانسه شوید، یک رزرو پرواز با تاریخ و شماره پروازی که ورود و خروج از فرانسه را مشخص می‌کند، ارسال کنید.

مدرک اقامت: مدارک مربوط به رزرو هتل برای کل مدت اقامت در نظر گرفته شده در فرانسه را نیز بایستی ارائه دهید.

اثبات وضعیت مدنی: که می‌تواند شامل گواهی ازدواج، گواهی تولد فرزندان، گواهی فوت همسر و غیره باشد.

اثبات تمکن مالی کافی برای مدت اقامت در فرانسه: اگر مدرکی مبنی بر تعیین محل اقامت خود در فرانسه ندارید، باید مدارکی نشان دهید که اثبات کند شما می‌توانید مبلغ 120 یورو برای هر روز خود به منظور زندگی در مدت اقامتتان در فرانسه صرف کنید. اگر چنانچه قبلاً محل اقامت خود را تعیین کرده‌اید و در بدو ورود به فرانسه نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای در قبال محل اقامت خود ندارید، این مبلغ به 65 یورو کاهش می‌یابد. علاوه بر این، در صورتی که اقامتگاه‌های ارزان‌تری در نظر داشته باشید، مبلغ به 32.25 یورو در روز کاهش می‌یابد.

شرایط اخذ ویزای فرانسه
شرایط اخذ ویزای فرانسه

شرایط و مدارک مورد نیاز ویزای فرانسه برای افراد زیر سن قانونی

در صورتی که قصد اخذ ویزای فرانسه برای کودکان و خردسالان خود دارید ارائه مدارکی مازاد بر مدارک ذکر شده در زیر نیز الزامیست که عبارتند از:

  • شناسنامه خردسالان.
  • فرم درخواست امضا شده توسط هر دو والدین/سرپرست.
  • کپی تایید شده شناسنامه / پاسپورت هر دو والدین / قیم.
  • حکم دادگاه خانواده در مواردی که فقط یکی از والدین حضانت کامل فرزند را بر عهده دارد.
  • یک مجوز محضری والدین برای سفر به فرانسه که توسط هر دو والدین / قیم امضا شده است، در صورتی که خردسال به تنهایی با شخص دیگری سفر کند.

مدارک مورد نیاز با توجه به وضعیت شغلی فرد

هر شخصی بایستی مدارکی را نیز بر اساس وضعیت شغلی حال حاضر خود تهیه و به سفارت فرانسه تحویل دهد، این مدارک عبارتند از:

در صورت شاغل بودن

  • نامه شرکت کارفرما
  • مدارک دریافتی حقوق در 3 ماه گذشته

در صورت بازنشستگی

  • گواهی یا حکم بازنشستگی یا مدارک مرتبط
  • فیش حقوقی

    شرایط اخذ ویزای فرانسه
    شرایط اخذ ویزای فرانسه

دانشجو بودن

  • در صورتی که متقاضی دانشجوی کشور خودش باشد باید نامه رسمی از موسسه آموزشی که تأیید می‌کند دانشجو در آنجا تحصیل کرده است را ارائه دهد.
  • توصیه نامه از استاد یا دانشگاه

کلیه مدارک مورد نیاز باید به صورت اصل همراه با فتوکپی ضمیمه ارائه شود. اگر مدارک ارائه شده به زبان فرانسه نباشد، باید به زبان فرانسوی یا انگلیسی ترجمه شود.

فرمت عکس های شناسنامه ای که باید ارائه کنم چگونه است؟

عکی شما باید جدید باشد. عرض عکس باید بین 35 تا 40 میلی‌متر باشد. اندازه صورت باید 32 تا 36 میلی‌متر (70 تا 80 درصد تصویر) از چانه تا پیشانی (به استثنای مو) باشد.

دریافت ویزای فرانسه چقدر طول می کشد؟

اخذ ویزای فرانسه طی 5 تا 20 روز کاری مورد بررسی قرار می‌گیرد. در حالی که اگر برای ویزای طولانی مدت فرانسه درخواست داده باشید، ممکن است 15 تا 20 روز یا در برخی موارد خاص تا 2 ماه طول بکشد. برای درخواست اقامت کوتاه مدت، حتما مدارک خود را حداقل 15 روز قبل از تاریخ عزیمت خود ارسال کنید.

مدت زمان اخذ ویزای شینگن در ایران چقدر است؟

شما می‌توانید حداکثر سه ماه قبل از شروع سفر خود برای ویزای شینگن اقدام کنید. رسیدگی به درخواست‌های ویزای ملی حداقل به شش تا هشت هفته نیاز دارد.

منبع

مطالب پیشنهادی:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

 

سوالت رو اینجا بپرس

ما در هر ساعتی پاسخگوی شما هستیم

× یوسفی هستم چطور میتونم کمکتون کنم؟