سفریکا بلاگ
safarika blog
تاخیر در صدور ویزا کانادا

دلیل تاخیر و طولانی شدن صدور جواب ویزای کانادا چیست؟

تاخیر در صدور ویزای کانادا

 

افرادی که مایل به تحصیل، کار یا مهاجرت به کانادا هستند بایستی به منظور اخذ ویزای این کشور یک سری اسناد و مدارک کامل و دقیق درخواست خود را به اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) ارسال کنند.

گاهی اوقات ممکن است حتی زمانی که متقاضی این کار را به درستی را انجام داده است، دوره پردازش  ماه‌ها یا حتی سال‌ها طول بکشد و انتظار نیز اغلب سخت‌ترین بخش درخواست برای یکی از برنامه‌های مهاجرتی و ویزای کانادا است، چرا که فرایند صدور ویزا کلا یک پروسه پیچیده است و دلایل متنوعی برای تاخیر در صدور ویزای کانادا وجود دارند که ما در این مقاله به چند مورد از مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد.

 

تاخیر در صدور ویزای کانادا
تاخیر در صدور ویزای کانادا

دلایل تاخیر در صدور ویزای کانادا

معمولاً  روند بررسی درخواست ویزای کانادای فرد بعد از اینکه درخواست اخذ ویزای وی  توسط مقامات کانادا دریافت شد آغاز شده و زمان پردازش آن حدود 2 الی 4 هفته و یا حتی بیشتر طول می‌کشد.

اگر به عنوان مثال برخی از اسناد شما مفقود شده باشند و یا به درستی و با اطلاعات صحیح پر نشده باشند ممکن است منجر به تاخیر در صدور ویزای کانادا برای شما عزیزان گردد، در ادامه به چهار مورد از مهمترین دلایل تاخیر صدور ویزا اشاره می‌کنیم.

عدم پرداخت هزینه‌ها

مانند بسیاری از انواع دیگر فرآیندهای دولتی، درخواست ویزا نیز مستلزم آن است که قبل از تایید مدارک، تمام هزینه‌های مربوطه را بپردازید. حال دلایل مختلفی وجود دارند که چرا شما ممکن است ناخواسته از پرداخت هزینه‌های مربوطه اجتناب کرده باشید.

یکی از دلایل رایج این امر این است که لیستی از هزینه‌های مربوط به انواع مختلف برنامه‌ها از جمله هزینه‌های انگشت‌نگاری و هزینه‌های مربوط به سفارت پیش روی شما وجود دارند که اگر به طور تصادفی یکی از هزینه‌ها را به اشتباه پرداخت کنید ممکن است صدور ویزای شما با تاخیر مواجه گردد.

یکی دیگر از دلایل تاخیر در صدور ویزای کانادا انتخاب یک مسیر اشتباه برای پرداخت هزینه‌هاست. گاهاً با انتخاب درگاه اشتباه شما هزینه‌ای را پرداخت می‌کنید که ممکن است پرداخت شما از این طریق برای سفارت مورد تایید نباشد. امروزه بسیاری از کارمزدها صرفاً از طریق وسایل آنلاین یا کارت‌های اعتباری قابل پرداخت هستند، پس مطمئن شوید که روش‌های پرداخت شما از طریق درگاه‌های مورد تایید سفارت انجام گیرد تا احتمال رد یا تاخیر صدور ویزای شما به دلیل پرداخت از مسیر اشتباه رد گردد.

 

تاخیر در ویزای کانادا
مدارک ویزای کانادا

کاغذبازی نادرست

دقت داشته باشید که اسناد و مدارک مربوط به درخواست ویزای شما باید تمام اطلاعات مورد نیازی را که افسر پرونده برای تعیین صلاحیت پرونده شما نیاز دارد، شامل شود. هنگامی که درخواست دریافت شده حاوی خطاها یا حذفیات باشد، افسر مجبور می‌شود قبل از ادامه روند، درخواست کند که این اشتباهات برطرف شوند.

مسائلی مانند عدم امضای برخی برگه‌ها چون عدم امضای فرم درخواست ویزا، یا وجود برخی مناطق خالی و پر نشده در فرم‌ها، و یا اشتباه پر کردن آنها با اطلاعات نادرست، قطعاً روند درخواست صدور ویزا را با تاخیر مواجه خواهد کرد.

در صورتی که کپی برخی از اسناد و مدارک مورد نیاز باشد، اگر چنانچه این اسناد کم‌رنگ و ناخوانا باشند ممکن است از شما خواسته شود که دوباره آنها را ارسال کنید، این قضیه در مورد عکس‌های ارسالی نیز صادر است، هر عکسی که برای سفارت فرستاده می‌شود بایستی دارای برخی شرایط باشد که در غیر اینصورت ممکن است مورد قبول نبوده و مجددا از شما درخواست عکس نمایند.

بدترین حالت در برخورد با مدارک نادرست اینست که افسر مهاجرت گمان کند که شما در حال تلاش برای دستکاری در فرآیند یا جعل اطلاعات هستید که اثبات این قضیه نیز زمان برده و موجب تاخیر در صدور ویزای کانادا شما خواهد شد.

تأیید اسناد و داده ها

گاهاً ممکن است بسته به نوع اسناد و مدارک و اطلاعاتی که به عنوان بخشی از درخواست مهاجرت خود ارسال می‌کنید، متوجه شوید که با تأخیر بیشتری در صدور ویزای کانادا مواجه می‌شوید زیرا افسر ویزا برای تائید اینکه تمامی اسناد و مدارک ارسالی شما قانونی و بدون هیچ نوع جعل و دستکاری است باید با بخش‌های مختلف تماس بگیرد که این خود کاری زمانبر است.

هر نوع تشخیص جعل یا هر نوع مشکل دیگر صادر شده توسط دفاتر خارج از کانادا ممکن است با تماس با دفتر خارجی مسئول صدور شناسه مورد استفاده برای درخواست شما مجددا بررسی شود، که ممکن است روزها یا حتی هفته‌ها به پردازش صدور ویزای شما اضافه کند.

اگر پیش‌نیازهای ارسال شده برای بررسی پیچیده باشند، مانند اطلاعات مالی یا داده‌های ارائه شده از طریق بایگانی‌های خارجی، ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا افسران بتوانند تمام اطلاعاتی که شما ارسال کرده‌اید را تأیید کنند.

تأخیر تأیید در هر کدام از مراحل ذکر شده ممکن است در داخل کانادا نیز رخ دهد. دفاتر داخلی که حاوی جزئیات حیاتی هستند ممکن است مجبور شوند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند تا مطمئن شوند که جزئیات درخواست شما با یکدیگر مطابقت دارند یا نه. برای جلوگیری از این نوع تاخیر در صدور ویزای کانادا، باید اسناد و مدارکی چون گذرنامه‌های جدید و اطلاعات مالی دیجیتال را ارائه دهید که مقامات به راحتی بتوانند آن‌ها را بررسی کنند، تا ویزای شما بدون تاخیر صادر گردد.

 

مدارک ویزا کانادا
مدارک ویزا کانادا

سایر دلایلی که ممکن است منجر به عدم پذیرش درخواست فرد برای اخذ ویزا شود

گاهاً ممکن است افرادِ دارای برخی شرایط خاص که در ادامه گفته خواهد شد از اخذ پذیرش کشور کانادا و صدور ویزای این کشور محروم شوند. اساسا، اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) از ورود اتباع خارجی به کانادا بر اساس سوابق بد و غیرقابل قبولی که در گذشته داشته‌اند، به ویژه از نظر بهداشت، سوابق مالی و جرم و جنایت خودداری می‌کند.

در این میان متقاضیانی که دارای سابقه جنایی هستند، به ویژه کسانی که با جرایم شدید و خشونت‌آمیز درگیر هستند، برای ورود به کشور با مشکل مواجه خواهند شد. افرادی که با جنایات سازمان یافته یا فعالیت‌های تروریستی ارتباط دارند نیز از ورود منع خواهند شد.

گاهاً برخی متقاضیان از مسائل بهداشتی واگیر رنج می‌برند، این افراد ممکن است به دلیل وضعیت پزشکی خود از سوی کشور کانادا غیرقابل‌پذیرش در نظر گرفته شوند. معمولاً افراد مبتلا به بیماری جدی و غیرواگیردار نیز ممکن است غیرقابل پذیرش تلقی شوند، مگر اینکه بتوانند اثبات کنند که باری بر دوش سیستم بیمه سلامت عمومی کشور کانادا نخواهند بود.

در بیشتر موارد، این دلایل برای رد کردن صدور ویزای کانادا حول محور حفظ شهروندان و ساکنان فعلی کانادا از آسیب است که منجر به تاخیر در صدور ویزای کانادای فرد می‌شود.

گاهی اوقات برخی افراد از طریق برنامه‌های مهاجرتی تجاری یا سرمایه‌گذاری برای اخذ ویزا درخواست می‌دهند در حالیکه سرمایه کافی نداشته و مشکلات مالی جدی دارند، این افراد نیز در صورت اثبات شدن دروغ‌هایشان ممکن است از ورودشان به کشور کانادا برای مدت نامحدود و تحت برنامه‌های مختلف اخذ ویزای این کشور خودداری شود.

سایر مواردی که می‌توانند منجر به تاخیر در صدور ویزای کانادا شوند.

  • طولانی شدن پروسه غربالگری پزشکی و امنیتی شما
  • زمان اخذ مصاحبه و انجام آن
  • ارتباط از طریق پست به جای استفاده از حساب آنلاین برای ارتباط با سفارت
  • عدم پاسخگویی سریع شما به درخواست‌های سفارت
  • تعداد بالای درخواست‌ها

در نهایت اینکه شما عزیزان می‌توانید برای کمک به جلوگیری از رد و یا تاخیر در صدور ویزای کانادا، مطمئن شوید که:

  • راهنمای درخواست برای دسته مهاجرت خود را به دقت خوانده و دستورالعمل‌های مربوط به آن را به درستی دنبال می‌کنید.
  • فرمهای درخواست را به درستی پر و امضا کرده‌اید.
  • در صورت نیاز، بیومتریک (اانگشت‌نگاری و عکس) را در اسرع وقت ظرف 30 روز پس از دریافت درخواست ارائه دهید.
  • تمامی مدارکی که در چک لیست دسته مهاجرتی شما ذکر شده است را به درستی آماده و ارسال می‌کنید.
  • تمامی هزینه‌های مربوط به انگشت نگاری یا هزینه‌های سفارت را با استفاده از روش صحیح و درگاه عنوان شده در سایت سفارت پرداخت می‌کنید.
  • نهایت اینکه قبل از ارسال درخواست خود را دوباره تمامی موارد ذکر شده و اسناد آماده شده را به دقت بررسی می‌کنید تا هیچ کم و کاست و یا اشتباهی وجود نداشته باشد.

    وقت سفارت کانادا
    وقت سفارت کانادا

سوالات متداول

پردازش درخواست صدور ویزای کانادا چه مدت طول می‌کشد؟

نمی‌توان به طور دقیق گفت که صدور ویزای کانادا چقدر طول می‌کشد چرا که هر برنامه متفاوت است و زمان متفاوتی برای پردازش نیاز دارد.

زمان پردازش صدور ویزا از چه زمانی شروع می‌شود؟

زمان پردازش از روزی که درخواست کامل شما از سوی مقامات سفارت دریافت شد شروع می‌شود. اگر از طریق پست درخواست خود را ارسال کنید، زمان پردازش زمانی شروع می‌شود که درخواست شما به اتاق پست سفارت کانادا برسد. اگر به صورت آنلاین یا حضوری درخواست دهید، از زمانی که درخواست خود را ارسال می‌کنید زمان پردازش صدور ویزا شروع می‌شود.

نحوه پیگیری جواب ویزای کانادا چگونه است؟

شما عزیزان می‎‌توانید از طریق اینترنت و حساب کاربری ایجاد شده در وبسایت اداره مهاجرت کانادا نسبت به پیگیری جواب و یا فهمیدن دلیل تاخیر در صدور ویزای کانادا خود اقدام کنید . در صورت هر نوع تغییر در پرونده شما و یا ریجکتی آن، سفارت کانادا با ذکر علت از طریق ایمیل و اکانت کاربری شما را مطلع می‌سازد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

 

سوالت رو اینجا بپرس

ما در هر ساعتی پاسخگوی شما هستیم

× یوسفی هستم چطور میتونم کمکتون کنم؟