ویزای کانادا C10

ویزای کانادا c10 چیست؟ (2023)

همه چیز درباره ویزای کانادا c10

 

ویزای کانادا c10 یکی دیگر از انواع ویزاهای کانادایی است که برای کارکنان خارج از کانادا صادر می‌شود تا به واسطه‌ی آن بتوانند برای کارفرامایان داخل کانادا کار کنند.

این ویزا برای افرادی که قصد کار در کانادا را دارند، یک فرصت عالی مهاجرت را فراهم می‌کند تا در صورتی که شرایط آن را داشتند، بتوانند بعدها در کانادا اقامت طولانی مدت داشته باشند. در صورتی که قصد دارید با ویزای کانادا c10 یا مجوز کار c10 بیشتر آشنا شوید، مقاله را تا انتها دنبال کنید.

 

عکس ویزای کانادا
انواع ویزای کانادا

آشنایی با ویزای کانادا یا مجوز کار C10

 

ویزای کانادا C10 که به عنوان مجوز کار R205 نیز شناخته می‌شود، یک مجوز کار موقت است که برای متخصصان خارجی که دارای مزایای اجتماعی، فرهنگی یا اقتصادی قابل توجهی برای کانادا هستند، صادر می‌شود. این مجوز کار تحت برنامه جنبش بین‌المللی قرار می‌گیرد، برنامه‌ای که برای کمک به کارفرمایان کانادایی طراحی شده است تا در صورت نیاز بتوانند کارگران خارجی مورد نیاز خود را از طریق فرآیند مهاجرتی سریع وارد کشور کنند.

ویزای کانادا c10  را با c11 اشتباه نگیرید، چرا که c10 یک مجوز کار ویژه کارفرما است. این بدان معناست که متخصصان خارجی که این درخواست را صادر کرده‌اند فقط برای کارفرمای مشخص شده مجاز به کار هستند. متقاضیانی که برای ویزای کاری C10 اقدام می‌کنند، باید از یک کارفرمای کانادایی پیشنهاد شغلی داشته باشند.

از طرف دیگر، یک متخصص خارجی در صورتی که کارآفرین باشد یا تحت تعریف مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) فردی خوداشتغال باشد، ممکن است واجد شرایط درخواست این ویزای کاری باشد.

متخصصان خارجی می توانند از مجوز کار C10 برای آمدن به کانادا و کسب تجربه کاری ارزشمند و تکمیل رزومه استفاده کنند. در نهایت نیز این افراد می‌توانند از این تجربه برای درخواست اقامت دائم از طریق برنامه Express Entry استفاده کنند.

چه کسانی واجد شرایط درخواست مجوز کار یا ویزای کانادا c10 هستند؟

 

افرادی که کارشناسان معتبر، قابل اعتماد و ممتاز در حوزه کاری خود محسوب می‌شوند، واجد شرایط درخواست مجوز کار C10 هستند. این افراد باید تخصص خود را تا حدی پیش برده باشند که بتوان به عنوان یک متخصص روی آن‌ها حساب باز کرد. ضمنا آن‌ها باید سابقه‌ای بی عیب و نقص داشته باشند که دستاوردهای ثابتی را در طول‌ سال‌های اشتغال به کار آن‌ها نشان دهد.

علاوه بر موارد فوق، افراد حرفه‌ای باید نشان دهند که می‌توانند تاثیر قابل توجهی در بافت اجتماعی، اقتصادی یا فرهنگی کانادا داشته باشند. توجه به این جنبه در دریافت ویزای c10 ضروری است زیرا دولت کانادا مجوز کار C10 را برای وارد کردن متخصصان خارجی که می‌توانند به کانادا کمک کنند، تنظیم کرده است.

ویزای کانادا
ویزای کانادا

 ۱۰ شروط اصلی مجوز کار یا ویزای کانادا c10

 

متخصصانی که قصد دارند برای مجوز کار C10 درخواست دهند باید شرایط زیر را داشته باشند:

1. پیشنهاد شغلی

متقاضیان مجوز کار C10 باید یک پیشنهاد شغلی معتبر تمام وقت از یک کارفرمای کانادایی داشته باشند. البته اگر این افراد نامزدی کارآفرین باشند یا تحت تعریف IRCC در دسته‌ی افراد «خوداشتغال» قرار گیرند، از این شرط معاف خواهند بود.

2. مهارت‌های زبانی بالا

متقاضی مجوز کار C10 باید نشان دهد که مهارت‌های زبانی لازم-که زبان انگلیسی در اولویت آن قرار می‌گیرد- برای انجام وظایف شغلی خود در کانادا را دارد.

3. رزومه تحصیلی مناسب

داوطلب باید نشان دهد که دارای مدرک، دیپلم یا گواهی در زمینه تخصص خود از یک موسسه دانشگاهی معتبر است. در برخی موارد، یک جایزه از موسسه دانشگاهی نیز ممکن است کافی باشد.

4. تجربه کاری

کاندیداهای ویزای کانادا C10 باید نشان دهند که حداقل ده سال سابقه کار تمام وقت در نقش پیشنهاد شغلی کانادایی خود دارند. این می‌تواند تجربه کاری ترکیبی از چندین کارفرما باشد.

5. شواهد جوایز یا اختراعات

مدرکی دال بر جوایز یا اختراعاتی که متقاضی دریافت کرده است، جهت پیش بردن پروسه اخذ ویزای c10 کانادا می‌تواند مفید باشد‌.

6. مشارکت و دستاوردهای مهم

متقاضیان باید نشان دهند که دستاوردهای زیادی دارند و سهم قابل توجهی در زمینه شغلی خود داشته‌اند. این ادعاها باید توسط انجمن‌های تجاری، سازمان‌های دولتی و همتایان متقاضی در حوزه خود پشتیبانی شوند.

7. انتشارات دانشگاهی یا صنعتی

متقاضی ویزای کار C10 کانادا باید هر گونه نشریه دانشگاهی یا صنعتی را که مرتبط با رشته خود تألیف کرده است، ارائه دهد.

8. طرح کسب و کار

نامزدهای C10 باید یک طرح تجاری جامع ارائه دهند که تحقیقات و فعالیت‌های تجاری مورد نظر آن‌ها در کانادا را مورد بحث قرار دهد. الزامات دقیق طرح کسب و کار بسته به ماهیت دقیق فعالیت‌های تجاری متقاضی متفاوت است. با این حال، هر طرح تجاری باید شامل موارد زیر باشد:

  • تحلیل بازار کانادا
  • شرح مدل کسب و کار
  • یک استراتژی مناسب جهت عملیات پیش بردن کار
  • ماموریت و چشم‌انداز کسب و کار
  • مدل مالی مورد نظر کسب و کار

9. سود قابل توجه

متقاضی دریافت ویزای کانادا c10 همچنین باید نشان دهد که فعالیت‌های تجاری آن‌ها به طور قابل توجهی برای بافت اجتماعی، فرهنگ و اقتصاد کانادا مفید است.

 

انواع ویزای کانادا
انواع ویزای کانادا

10. کارهای اساسی در کانادا

متقاضی اجازه کار C10 باید نشان دهد که کارهای اصولی کافی را در کانادا انجام داده است. این شامل مراحل آماده سازی مانند ایجاد مخاطبین تجاری است که می‌توانند به آن‌ها در فعالیت‌های تجاری خود در کانادا کمک کنند. پیدا کردن محل اقامت و انتخاب مکان مناسب برای فعالیت‌های تجاری خود در صورت خوداشتغالی جزو شرایط ضروری این مورد محسوب می‌شود.

 فرآیند درخواست مجوز کار یا ویزای کانادا c10

 

روند درخواست برای مجوز کار C10 به شرح زیر است:

بررسی درخواست مجوز کار C10

 

متقاضیان بالقوه مجوز کار C10 ابتدا باید ارزیابی کنند که آیا هر یک از شرایط ذکر شده در بالا را برآورده می‌کنند یا خیر و بعد از بررسی کامل می‌توانند مدارک خود را آماده کنند.

آماده کردن پیشنهاد شغلی به صورت آنلاین

 

کاندیدای دریافت ویزای کانادا C10 باید اطلاعات مربوط به پیشنهاد شغلی خود را از کارفرمای کانادایی خود جمع آوری کرده و به صورت آنلاین از طریق پورتال کارفرما ارسال کند.

 پر کردن فرم‌های مورد نیاز

داوطلبان دریافت ویزای کانادا C10 که از داخل کانادا درخواست می‌دهند باید فرم IMM 5710 را پر کنند. کسانی که از خارج از کانادا درخواست می‌کنند باید فرم‌های خانواده IMM 1295 و IMM 5707 یا IMM 5645 را در صورت لزوم پر کنند.

جمع‌آوری مدارک مورد نیاز

در مرحله بعد، متقاضیان C10 باید مدارک درخواست شده برای درخواست خود را جمع آوری کنند. این فرآیند ممکن است چندین هفته یا چند ماه طول بکشد، بنابراین متقاضیان باید این روند را در اسرع وقت شروع کنند.

شرایط ویزای کانادا C10
شرایط ویزای کانادا C10

ارسال درخواست و پرداخت هزینه‌های لازم

مرحله نهایی ارسال درخواست و مدارک پشتیبان و پرداخت هزینه درخواست به صورت آنلاین یا در بندر ورودی است.

افسران ویزای کانادا سپس درخواست مجوز کار C10 متقاضی را ارزیابی می‌کنند و پس از تصمیم گیری به آنها اطلاع می‌دهند.

زمان پردازش و اخذ ویزای کانادا یا مجوز کار c10

پردازش درخواست‌های مجوز کار C10 معمولاً 10 تا 20 روز طول می‌کشد. با این حال، این احتمال وجود دارد که افسران مهاجرت در طی چندین هفته متوالی (بیش از 10 یا 20 روز) تصمیم خود را در مورد یک درخواست نهایی کنند.

هزینه ویزای کانادا c10

متقاضیان اخذ مجوز کار C10 باید پس از ارسال درخواست تکمیل شده خود، هزینه‌ی انطباق پرداخت کنند. این مبلغ 230 دلار است و می‌توان آن را به صورت آنلاین یا در بندر ورودی پرداخت کرد.

سوالات متداول

در ادامه به برخی سوالات متداول درباره اخذ ویزای کانادا c10 پاسخ می‌‌دهیم:

بین ویزای کانادا c11  و c10، کدام ویزا بهتر است؟

 

پروسه‌ی ویزای کانادا c10 در صورتی که واجد شرایط آن باشید، می‌تواند راحت‌تر از پروسه‌ی اخذ ویزای c11 باشد. با این حال، این موضوع به چگونگی شرایط شما برای مهاجرت به کانادا بستگی دارد.

 

ویزای کانادا C10
ویزای کانادا C10

ویزای کانادا c10 چه مزایایی دارد؟

ویزای کانادا c10 از لحاظ اقتصادی، شرایط فرهنگی و اجتماعی در بین ویزاهای مهاجرتی گزینه‌ی بسیار خوبی محسوب می‌شود.

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

 

سوالت رو اینجا بپرس

ما در هر ساعتی پاسخگوی شما هستیم

× یوسفی هستم چطور میتونم کمکتون کنم؟